وزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای:

دشمن با برنامه، به دنبال کاهش مشارکت است

علی حیدری گفت: تحریم انتخابات یکی از برنامه های دشمن است،آنچه که از رفتار سیاسی مردم شریف و بصیر ایران دیدیم بی‌توجهی به تحریم‌ها و اوامر دشمنان در صحنه سیاسی است.
کد خبر: ۹۵۸۲۵۷۱
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

 علی حیدری، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مابسیج در زاهدان، بیان کرد: یکی از سناریوهای دشمن بحث تحریم انتخابات است و برخی از جریانات به‌صراحت برنامه‌ریزی خود را عنوان کردند؛ اما آنچه که از رفتار سیاسی مردم شریف و بصیر ایران دیدیم بی‌توجهی به تحریم‌ها و اوامر دشمنان در صحنه سیاسی است.

 وی ادامه داد: دشمن به‌شدت به دنبال کاهش مشارکت مردم است و از سال‌های گذشته شروع به برنامه‌ریزی کرده است به گفته برخی منابع حداقل از سه سل گذشته اتاق فکر آنان مشغول برنامه‌ریزی برای کم‌رونق کردن انتخابات با مشارکت پایین و ایجاد اختلال هستند.

 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای تصریح کرد: آنان از جریان سیاه‌نمایی و جریان تحریف استفاده می‌کنند تا خلأها و ضعف‌ها بزرگ دیده شود در راهبرد کاهش مشارکت ممکن است حتی از ترور نیز استفاده کند.

 وی افزود: اقدامات دشمن با دست‌کاری ذهنی انجام می‌شود و بی‌اعتبارسازی را به دنبال دارد انتخابات را زیر سؤال می‌برند و در سلامت انتخاب مردم را دچار شک و تردید می‌کنند، با القای تقلب به‌گونه‌ای نشان می‌دهند که مردم در این انتخابات هیچ‌گونه نقشی ندارند و ناامنی روانی را ایجاد می‌کنند.

 حیدری تشریح کرد: ایجاد فضای غیراخلاقی و پرتنش دام بزرگی است که فضای توهین و تخریب را به دنبال دارد که رگه‌های از این امر در جامعه نیز دیده می‌شود.

 وی ادامه داد: نباید اختلافات را بلد و پررنگ کرد باید از زیرسؤال‌بردن چهره‌های مختلف اجتناب کنیم مقام معظم رهبری همواره به انتخابات اخلاقی اشاره دارند.

 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای اذعان کرد: سناریو دیگر دشمن موضوع ناکارآمد سازی است آنان می‌خواهد در افکار عمومی و مردم اختلال ایجاد کند تا مردم نتواند افراد اصلح را شناسایی کنند.

 وی افزود: با فضاسازی رسانه‌ای افرادی را بر می‌گزیند که جریان‌های هم سو با غرب دارند و با افراد انقلابی را مورد هجمه قرار می‌دهند، برخی عقیده دارند وزن‌کشی در خیابان‌ها انجام شود و این به معنای اغتشاش و ناامنی است و با ایجاد اغتشاش و ناامنی دشمن به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

 حیدری اظهار کرد: در بحث ایجاد ناامنی هدف دشمن تنها برای کاهش مشارکت است زمانی که فضا ناامن شد مخاطب برای حضور در صحنه دچار ترس و تردید می‌شود.

 وی ادامه داد: در کشورهای مختلف بارها انتخابات لغو یا به‌تعویق‌افتاده است؛ اما در ایران اسلامی در شرایط گوناگون حتی در شرایط جنگی انتخابات به‌موقع انجام شده است.

 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای مطرح کرد: دشمن با شگردهای رسانه‌ای در ابعاد مختلف، جنگ روانی را برای ما تعریف کرده است و بر این جنگ روانی و شناختی دشمن به دنبال دست‌کاری ذهنی مخاطب خود است که بدین‌وسیله برنامه‌های خود را پیش برد.

 وی در پایان گفت: از انواع شگردهای رسانه استفاده می‌کنند تا واقعیت‌ها را برعکس نشان دهند و با سیاه‌نمایی نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت کوچک‌نمایی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار