خبرهای داغ:

جشنوارهٔ موسیقی موغام‌، فرصتی برای حضور ادبیات معاصر تبریز است

تبریز- جشنواره سراسری موسیقی موغام‌، فرصتی برای حضور ادبیات معاصر و معرفی داشته های تاریخی ادبی تبریز است.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۳۶
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاد رامین غزنوی با تأکید بر ضرورت برگزاری جشنوارهٔ موسیقی موغام گفت: پرداختن به سرمایه‌های فرهنگی ازجمله موسیقی موغام در مقابله با تهاجم فرهنگی مسئله‌ای پراهمیت است.

داور چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام افزود: آشنایی نسل جدید با موسیقی موغام و ظرفیت‌های موسیقیایی آن مستلزم بر‌گزاری جشنواره‌های فرهنگی است که ضمن استعدادیابی و حضور هنرمندان جدید، فرصت درس‌آموزی از بزرگان و پیشکسوتان موسیقی موغام را فراهم می‌کند.

وی ضمن قدردانی از همت و پیگیری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در استمرار برگزاری جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام گفت: این جشنواره یکی از رویدادهای فرهنگی شاخص کشور است که توانسته‌ است در کشف و حمایت استعدادهای شاخص در رده‌های سنی مختلف طی چند دورهٔ سال‌های اخیر موفق عمل کند.

غزنوی چهارمین جشنوارهٔ موسیقی موغام را به ثمر نشستن دوره‌های پیشین جشنوارهٔ موسیقی موغام دانست و گفت: زحمت‌های چندین‌سالهٔ پیشکسوتان و استادان موسیقی موغام در تربیت استعدادها، موجبات حضور پرشور هنرمندان این جشنواره را فراهم کرده است.
مدرس موسیقی موغام با اشاره به حضور رده‌های سنی مختلف در این جشنواره گفت: توجه‌ به‌ ظرفیت‌های سنی در انتخاب و ایفای آثار یکی از نکاتی بود که هنرمندان باید به آن توجه ویژه داشتند.

وی درخصوص ظرفیت بین‌المللی شدن جشنوارهٔ موسیقی موغام گفت: این جشنواره در چند گام نخست با تجربهٔ موفقی که داشته است انتظار می‌رود در تربیت و حمایت هنرمندان نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند و این رویداد، با حمایت شهرداری، شورای شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به رویدادی بین‌المللی با مرکزیت تبریز تبدیل شود.

داور چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام با اشاره به رشد ادبیات فاخر تبریز در عرصهٔ موسیقی اذعان کرد: جشنوارهٔ موسیقی موغام‌، فرصتی برای حضور ادبیات معاصر تبریز است تا پیوند موسیقی موغام در کنار حضور ادبیات کهن، با ادبیات معاصر نیز حفظ شود.

 چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام، به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، از یکم تا چهارم اسفندماه در فرهنگ‌سرای الغدیر برگزار می‌شود و روز پنجم اسفندماه در محل همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری آیین اختتامیه خواهد بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها