خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: رعایت اصل کرامت انسانی، مهمترین ویژگی جشن گلریزان خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۵۸۱۲۷۱
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در جشن مردمی گلریزان خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سی و دومین جشن گلریزان در استان در حالی برگزار می‌شود که به عنوان کاری ارزشمند، نمی‌توان برای آن قیمت گذاشت، چون کاری بسیار فاخر، ارزشمند، زیبا، معنوی، فرهنگی و انسان دوستانه است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مجموعه همکاران جشن گلریزان این است که اصل کرامت انسانی را حفظ می‌کنند تا شأن فرد نیازمند زیر سؤال نرود، این بسیار ارزشمند است.

استاندار با اشاره به بخشی از اقدامات مهم انجام شده در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی تصریح کرد: تنها برای زیرساخت ابر پروژه راه‌آهن در استان ۱۸ همت اعتبار در نظر گرفته شده است.

قناعت عنوان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از دیگر پروژه‌های مهم استان است، چراکه این استان بیش از ۲۳ سال خشکسالی را تجربه کرده و از این معضل رنج می‌برد.

استاندار با بیان اینکه کسری مخازن استان سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: اکنون در مرحله سوم طرح انتقال آب یعنی مسیریابی هستیم و ۱۱ شهرستان استان از محل این پروژه با اعتبار ۵۰ همت از آب شرب برخوردار خواهند شد.

قناعت ادامه داد: استان خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی خط انتقال از زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

وی در ادامه از کمک ۲ میلیارد ریالی خود به جشن گلریزان خبر داد.

جشن گلریزان ویژه تأمین لباس شب عید دانش‌آموزان نیازمند خراسان جنوبی از سال ۱۳۷۰ آغاز شده و چهارشنبه شب همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) سی و دومین مرحله آن برگزار شد.
وجوه نقدی اهدایی مردم به این آیین برای خرید البسه و کفش نو هزینه شده و تا قبل از فرا رسیدن سال نو در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها