خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

ثبت ۱۳ شهریور به‌عنوان روز حرکت‌های جهادی در تقویم رسمی/ دبیرخانه گفتمان‌ساز حرکت‌های جهادی راه‌اندازی شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: در حال حاضر ۵۱ هزار گروه جهادی در سراسر کشور از اقشار مختلف و در مناطق مختلف روستایی، محروم و حاشیه شهرها فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۵۸۱۱۴۲
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

ثبت ۱۳ شهریور به‌عنوان روز حرکت‌های جهادی در تقویم رسمی/ دبیرخانه گفتمان‌ساز حرکت‌های جهادی راه‌اندازی شد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خبر میمون و بسیار مبارکی که اخیرا به گوش جهادگران رسید مبنی بر اینکه ۱۳ شهریورماه به مناسبت ورود مقام عظمای ولایت در سال ۱۳۴۷ به فردوس در پی زلزله غمبار این منطقه به عنوان روز حرکت‌های جهادی در تقویم ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: این را به فال نیک گرفته، خرسندیم و خدمت جهادگران و همه افرادی که در بدنه دولت زحمت کشیدند تا این روز ثبت تاریخ شود تبریک عرض میکنم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که جریان جهادی کشور و متولی اصلی شخص مقام عظمای ولایت است‌.

سردار زهرایی با بیان اینکه اولین گروه جهادی خدمت رسان را مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ تشکیل دادند، گفت: با بیش از ۱۰ اتوبوس و کامیون اقلام و خیرانی از مشهد مقدس راهی فردوس زلزله زده شدند و بیش از دو ماه در این منطقه حضور داشتند.

وی اظهار کرد: کار اقتصاد مقاومتی،  خدمت رسانی و ظلم ستیزی همه با هم در این سفر حضرت آقا انجام و مبدای برای حرکت‌های جهادی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در ادامه بعد از انقلاب اسلامی، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ بازهم شخص مقام عظمای ولایت بودند که سازمان بسیج سازندگی را برای ساماندهی و هدایت حرکت‌های جهادی و گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی راه اندازی کردند.

سردار زهرایی یادآور شد: در حال حاضر ۵۱ هزار گروه جهادی در سراسر کشور از اقشار مختلف و در مناطق مختلف روستایی، محروم و حاشیه شهرها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه حداقل در ۱۴ عرصه خدمت رسانی انجام میشود، افزود: در حال حاضر به عنوان یک فناوری نوین انقلاب مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم این جریان هم برای ولایت بماند هم جوانان انقلابی مومن پای کاری را در درون خودش تربیت کرده، بشناساند و هم موتور محرک و بسیج کنندگی بین مردم عزیز در جغرافیای هدفی که گروه‌های جهادی دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: به همین واسطه دو سال گذشته ۱۳ شهریور ماه اجلاسیه ای در فردوس داشتیم و هم در ادامه کارهای نشر و مکتوباتی که انجام شد.

سردار زهرایی از برگزاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در ۱۳ شهریور سال آینده در فردس خبر داد و گفت: این اجلاسیه با حضور جهادگران عزیز، خانواده شهدا و خانوداه جهادگران آسمانی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در همین راستا از جهادگران دعوت می‌شود نقش موثری را در برپایی این اجلاسیه، تقویت، بنیان گذاشتن این حرکت و توجه مسئولان و مردم که مقام عظمای ولایت به این نقطه عزیمت کردند، مبذول داشته باشند.

سردار زهرایی با بیان اینکه دبیرخانه گفتمان ساز حرکت‌های جهادی راه اندازی شده، گفت: در قم مرکزی مخصوص برای این کار داریم و دوره هایی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود که بتواند شبکه گفتمان ساز جهادی خودش را بشناسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما برای گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی که مطالبه مقام عظمای ولایت از بسیج و بسیج سازندگی است در دو دهه گذشته بر حسب وظیفه اقداماتی انجام داده ایم.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های به لحاظ کمی به سطح قابل توجهی در کشور رسیده اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: از اقشار تخصصی مختلف و پایگاه های مقاومت گروه های جهادی بسیار فعال و موثری داریم.

سردار زهرایی از فعالیت ۵۱ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت: از نظر کیفی نیز برای جهادگران دوره‌های توانمند سازی رسم جهاد، رسم هجرت، رسم خدمت و طرح ولایت را داریم و الحمدلله پیش می‌رود.


وی اظهار کرد: در بحث عملیات نیز، قرارگاه‌های عملیات جهادی فعال است؛ قرارگاه های جهادی پهنه‌ای، منطقه‌ای و محلی فعال هستند‌.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: یک حلقه مفقوده‌ای به نام گفتمان جهادی داشتیم.

ثبت ۱۳ شهریور به‌عنوان روز حرکت‌های جهادی در تقویم رسمی/ دبیرخانه گفتمان‌ساز حرکت‌های جهادی راه‌اندازی شد

وی با طرح این سوال که گفتمان جهادی یعنی چه، بیان کرد: یعنی آن چیزی که از مبانی انقلاب و اسلام در حوزه جهادی است و آن‌چیزی که منویات امامین انقلاب و به ویژه مقام عظمای ولایت که فرمایشات بسیار عمیق، کارگشا و راهگشایی در حوزه جهادی داشتند باید مطمع نظر برای گروه های جهادی قرار بگیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، بمناسبت نامگذاری ۱۳ شهریور، بعنوان روز حرکت های جهادی اظهار داشت: حرکت های جهادی، بعنوان اصیل ترین و پویا ترین جریان مردمی ‌کشور، گام های موثری را در طی ۲ دهه اخیر، با هدف حل نظام مسائل جامعه برداشته که برکات آن در شئون گوناگون اجتماعی قابل مشاهده است.این جریان، نه تنها در اتفاقات و رخدادهای سال های اخیر، بلکه پیش از انقلاب اسلامی نیز در منظومه فکری و عملی جوانان مومن کشور، ظهور و بروز داشته است. وقوع زلزله غمبار شهر فرودس در سال ۱۳۴۷ و حضور خودجوش طلاب و روحانیون مشهد و همچنین راه اندازی پایگاه امداد روحانیت در شهر فرودس به همت مقام معظم رهبری در قامت یک طلبه جهادی ۲۹ ساله، برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده فردوس، نمونه ای از این ایثار و اقدام جهادی دهه های اخیر بشمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۱ هزار گروه جهادی و خدمت رسان در کشور، در حال خدمت رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار می باشند، خاطرنشان کرد: نقطه عطف حرکت های مردمی و جهادی، حضور داوطلبانه طلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ شهر فردوس می باشد که سرمنشاء این جریان مقدس در کشور شد و امروزه اشتیاق کم نظیر اقشار مختلف مردمی برای تشکیل گروه های جهادی، مرهون این رخداد عظیم است. هزاران جهادگر با تاسی از این حرکت خودجوش، در جای جای پهنه ایران اسلامی، مشغول خدمت رسانی می باشند.


رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: با پیگیری های دفتر حفظ و نشر دفتر مقام معظم رهبری و مشارکت مسئولین محلی، تلاش برای روایت دوباره این رخداد مهم تاریخی صورت پذیرفت و به توفیق الهی سازمان بسیج سازندگی مفتخر به همراهی در این مسیر شد تا نظرها به این نقطه درخشان تاریخ معطوف گردد.


وی افزود: اقدامات متعددی در طی دو سال اخیر از سوی سازمان بسیج سازندگی برای احیا و روایت مجدد این افتخار فراموش شده صورت گرفت که می‌توان به برگزاری اولین اجلاسیه جهادگران کشور در شهر فردوس در سال گذشته، تولید چندین مستند، تهیه محصولات چند رسانه ای و انتشار کتاب دوباره فردوس اشاره کرد.


سردار زهرایی خاطرنشان کرد: نامگذاری ۱۳ شهریور، بعنوان روز حرکت های جهادی و امداد مردمی و ثبت در تقویم رسمی کشور، اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است که موجب تکریم و تعظیم جریان جهادی کشور می گردد. با اقدام شایسته شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز تعیین شد و بنده از دولت محترم بویژه رئیس جمهور عزیز، بواسطه این موضوع، تشکر می کنم. در تقویم ایران اسلامی مبدع و بنیانگذار حرکت های جهادی همان بزرگواریست که امروز بعنوان ولی فقیه حکیم و فرزانه، این جریان مردمی را استمرار بخشیده و حمایت و پشتیبانی نموده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار