استاندار ایلام گفت: جوانان این مرزوبوم تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز هستند و بدون شک در آینده‌ای نه‌چندان دور تمدن نوین اسلامی ایرانی را با تاسی از بزرگان دین تشکیل می‌دهند و تمدن پوچ‌گرایانه غربی را به عقب می‌رانند.
کد خبر: ۹۵۸۱۱۱۳
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حسن بهرام‌نیا صبح امروز در جلسه گفت‌وشنود استاندار ایلام با جوانان به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به جوانان و سپردن امور به این قشر دارد و بسیاری از کارگزاران کشور و ایلام را جوانان و نخبگان تشکیل داده‌اند و به اعتقاد دولت کار و کرامت باید از ظرفیت، خلاقیت و هوش جوانان برای پیشبرد اهداف نظام استفاده بهینه شود.

 

استاندار ایلام تأکید کرد: باید متناسب با تخصص، دانش، توان، علم و تعهد جوانان از آنها در امور استفاده و به این قشر میدان داده شود و حضور جوانان در جلسات اداری و کلام، پیشنهاد و انتقاد آنها تأثیرگذار و عمدتاً عملی است.

 

 بهرام‌نیا یادآور شد: تلاش برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات راهبردی جوانان توسط کارگزاران از اهمیت ویژه‌ای باید برخوردار باشد چرا که جوانان مدیران آینده این سرزمین خواهند بود.

 

 وی اضافه کرد: جوانان در دوران دفاع مقدس با نگاه هویت دینی و تاریخی خود حماسه‌ساز شدند و اکنون این قشر با نبوغ هوشی خود در تولید علم، اختراعات و دستاوردهای خلاقانه در سطح بین‌الملل سرآمد هستند.

 

 بهرام‌نیا ادامه داد: امروزه در بیشتر کشورهای دنیا علم و فناوری به سمت تجاری‌شدن رفته است و دسترسی به تولید علم و تجاری و صنعتی‌کردن علوم و فناوری از شاخصه‌های مهم کشورهای موفق دنیا است.

 

 وی یادآور شد: کشور ایران به برکت وجود جوانان پویا، ایده‌پرداز و دارای ضریب هوشی بالا از لحاظ علوم و فناوری در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد.

 

 استاندار ایلام افزود: دشمنان و معاندان نسل جوان و نوجوان ما را برای رسیدن به مقاصد شومشان مخاطب قرار داده‌اند؛ اما جوانان و نوجوانان همواره نقشه‌ها و هجمه‌های دشمنان را بابصیرت و درایت خود خنثی کرده‌اند.

 

 وی اظهار کرد: نوک پیکان هجمه‌ها و دسیسه‌های فکری، تبلیغاتی و رسانه‌ای استکبار جهانی و بدخواهان نظام به سمت جوانان و نوجوانان و باهدف ایجاد یاس و ناامیدی در بین این قشر بسیار مهم و تأثیرگذار، نشانه رفته است.

 

 استاندار ایلام بیان کرد: جوانان این مرزوبوم تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز هستند و بدون شک در آینده‌ای نه‌چندان دور تمدن نوین اسلامی ایرانی را با تاسی از بزرگان دین و تاریخ تشکیل می‌دهند و تمدن پوچ‌گرایانه غربی را به عقب می‌رانند.

 

 وی تأکید کرد: جوانان جوامع غربی فاقد هرگونه الگو هستند و برای جبران این نقیصه دست به قهرمان و اسطوره‌سازی‌های دروغین می‌زنند درحالی‌که در دین مبین اسلام و تاریخ دیرین ایران اسطوره‌های واقعی زندگی کرده‌اند که هرکدام می‌توانند الگویی عملی برای جوانان و نوجوانان باشند.

 

 بهرام‌نیا یادآور شد: یکی از این شخصیت‌های برجسته که می‌تواند الگویی حقیقی برای جوانان باشد، حضرت علی‌اکبر (ع) است که سیره، رفتار، گفتار و سرنوشت این شخصیت بزرگ دین مبین اسلام مسیری روشن را برای جوانان ترسیم کرده است.

 

 وی تأکید کرد: جوانان نسل حاضر باتوجه‌به پیشرفت علوم روز دنیا و تسلط آنها به علم و فناوری، جلوتر از جوانان گذشته هستند و از این فنّاوری و علوم برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات