خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

خراسان جنوبی اولین استان در اجرای طرح آبخیز تا جالیز است

سردار زهرایی گفت: خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح از آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داد و شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها در استان هستیم.
کد خبر: ۹۵۸۱۰۵۵
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در حاشیه مراسم افتتاح طرح "آبخیز تا جالیز" در روستای خوشینه علیا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح از آبخیز تا جالیز به صورت مشترک بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت جهاد کشاورزی در دولت آیت الله رئیسی آغاز شده است.

سردار زهرایی افزود: اجرای عملیاتی این طرح را طی هفته بسیج داشتیم و این طرح در چند استان کشور آغاز شد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح از آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داد و شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها در استان هستیم.

سردار زهرایی عنوان کرد: خراسان جنوبی باتوجه به خشکسالی‌های متمادی که سالیان پی در پی عرصه را به مردم روستا‌ها تنگ کرده و محصولات کشاورزی و دامی را دچار مشکل کرده است، حداقل آب‌ها را باید حفظ کرد و به نحو احسن استفاده کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح از آبخیز تا جالیز می‌گوید بالا دست قنوات از آبخوان داری تا آبخیز داری بلید قنوات، استخز ذخیره آب و کانال کشی تا سر مزارع انجام شود.

وی بیان کرد: در این طرح کار مطالعات، نقشه و نظارت با جهاد کشاورزی و کار اجرایی با بسیج سازندگی است.

سردار زهرایی افزود: امیدواریم این پروژه‌هایی که آغاز شده و بخشی به افتتاح می‌رسد در بازه زمانی کوتاه مثلا هفته بسیج سازندگی در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی شاهد افتتاح همزمان بخش اعظمی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار