خبرهای داغ:
در نشست خبری راهیان نور قرارگاه مرکزی سپاه و بسیج مطرح شد؛

جشنواره «رهاورد سرزمین نور» در روز ۱۷ اسفند به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد/شاهد رشد ۲.۵ برابری استقبال مردم از اردوهای راهیان نور نسبت به سال گذشته هستیم

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت: جشنواره رهاورد سرزمین نور در سطح استان‌ها انجام شده و ۱۷ اسفند جشنواره کشوری این رهاورد در بخش‌های مختلف در اهواز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۸۳۱
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری راهیان نور قرارگاه مرکزی سپاه و بسیج، امروز (سه‌شنبه ۱ اسفند) با حضور سردار «قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار «سوری» مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار قریشی طی سخنانی در این نشست خبری با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند تا مجاهدت‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس را کم‌رنگ کنند، گفت: هشت سال دفاع مقدس برای دشمنان ما یک کارنامه خفت‌بار و سیاه را رقم زد؛ حامیان غربی و شرقی صدام، در جریان جنگ تحمیلی به واسطه تجهیزات شیمیایی و غیرمجازی که در اختیار ارتش بعث قرار می‌دادند، روسیاه شدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز دشمن کاملاً به اقتدار ایران اسلامی پی برده و آن را درک کرده است، تصریح کرد: امروز حتی مجاهدین یمنی هم با دستان خالی در مقابل آمریکا و انگلیس ایستاده‌اند و از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند.

وی افزود: قاطبه ملت ایران اعم از مرد و زن و پیر و جوان، احترام و ارادت ویژه‌ای نسبت به شهدا دارند.

سردار قریشی با اشاره به صحنه‌های زیبای خلق شده در اردو‌های راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس از ارتباط معنوی نوجوانان و جوانان با شهدا، گفت: به فضل الهی شاهد هستیم که هم استقبال مردم و جوانان از اردو‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه بسیار بالاست و هم مردم پذیرایی گرمی را از زائران اردو‌های راهیان نور انجام می‌دهند.

سردار قریشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از اجرای ۲۴ جشنواره رهاورد سرزمین نور در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: جشنواره کشوری رهاورد سرزمین نور در روز ۱۷ اسفند به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: اولویت ما برای اعزام‌های اردو‌های راهیان، قشر دانشجویان و دانش‌آموزان هستند.

وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس، سرشار از اتفاقات و رویداد‌های بزرگ، تاریخی و حماسی است، گفت: در دفاع مقدس، فرماندهان لشکر‌ها جلوتر از نیرو‌ها حرکت می‌کردند در حالی که در جنگ‌های کلاسیک، فرماندهان در پشت جبهه حضور دارند و جنگ را هدایت می‌کنند.

جشنواره کشوری «رهاورد سرزمین نور» در روز ۱۷ اسفند به میزبانی اهواز برگزار خواهد شددر ادامه این نشست خبری، سردار «سوری» مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: با افزایش ۲۷۰ هزار نفری اعزام‌ها، شاهد رشد ۲ و نیم برابری استقبال مردم از اردو‌های راهیان نور نسبت به سال گذشته هستیم.

با اشاره به بکارگیری ۲۰ هزار خادم، ۱۰ هزار راوی و ۵ هزار مبلغ در اردو‌های راهیان نور امسال، گفت: موضوع «توسعه شبکه خادمین راهیان نور» یک مقوله جدی در حوزه برگزاری اردو‌های راهیان نور است و باید تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور مرکزی سپاه و بسیج گفت: ما همچنین توانسته‌ایم دوره‌های مختلف توانمندسازی را برگزار کنیم که با بازخورد بسیار مناسبی نیز همراه بوده است.

ما برای آنکه بتوانیم بعد از پایان اردو‌های راهیان نور، ارتباط خود را با زائران حفظ کنیم، برگزاری برنامه‌هایی نظیر «از مقتل تا مدفن» و «پنجشنبه‌های شهدایی» را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم ۱۶۰ هزار اردوی خانوادگی را در مناطق عملیاتی راهیان نور برگزار کنیم، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اولویت دار ما در اعزام‌های راهیان نور، برگزاری اردو‌های خانوادگی با خودرو‌های شخصی است.

دبیر قرارگاه راهیان نور مرکزی سپاه و بسیج در پایان گفت: امسال یکی از برنامه‌های اصلی ما، تلفیق راهیان نور و پیشرفت بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار