کارشناس علوم سیاسی با تاکید بر اینکه انتخابات نماد وحدت ملی، استقلال، عزت و عظمت نظام اسلامی است، گفت: مهمترین مؤلفه در انتخاب اصلح، توجه به معیارهای گفتمان امام و رهبری است.
کد خبر: ۹۵۸۰۷۷۱
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

عبداله اسدپور کارشناس علوم سیاسی در میزگرد انتخاباتی«نقش اساتید در ایجاد شور و شعور انتخاباتی» که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان مرکزی برگزار شد، با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران 45 سالگی خود را پشت سر گذاشت، گفت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده بودند که ما پیروزی انقلاب را جشن نگیریم و تصور می‌کردند که این انقلاب به زمین خواهد خورد ولی به لطف الهی و پشتوانه مردمی این انقلاب 45 سالگی خود را هم پشت سر گذاشت و دشمنان به زباله دان تاریخ پیوستند.

وی با اشاره به دستاوردها و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی دستاوردها و کارآمدی‌های بسیاری داشته است که هر کدام از این کارآمدی‌ها قابل رصد است؛ اگر رسانه‌ها، اساتید، دانشجویان و... به عنوان یک قشر فعال از جایگاه علمی این کارآمدی‌ها را در بخش‌های مختلف رصد کنیم آنگاه می‌توانیم به عنوان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی آن را برای جامعه بازگو و تبیین کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی ایران، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مهم‌ترین ابزار تحقق مردم سالاری دینی دانست و تصریح کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که خود رژیم سیاسی به رأی گذاشته شد لذا انتخابات و جمهوریت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

اسدپور ادامه داد: انتخابات، راه اصلاح و حل مشکلات کشور است اما اینکه چقدر بتوانیم از این حق در جهت حل مشکلات جامعه استفاده کنیم و اینکه این نهادها چقدر در رفع مشکلات کارآرایی دارند در طول زمان، بر عهده مردم است چراکه با حضور حداکثری رد پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح، می‌توانند به رفع این کاستی‌ها و مشکلات کمک کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه انتخابات نماد وحدت ملی، استقلال، عزت و عظمت نظام اسلامی است، گفت: بایستی در انتخابات شرکت کرد و به فرد اصلح رأی داد تا بتوانند به رفع مشکلات جامعه کمک کنند.

اسدپور مهمترین مؤلفه در انتخاب اصلح را توجه به معیارهای گفتمان امام و رهبری دانست و گفت: باید شاخص‌های انتخاب درست از دیدگاه امام(ره) در سطح جامعه تبیین شود. اولین قدم انتخاب افراد شایسته و متعهد است؛ حضرت امام راحل فرمودند: افراد شایسته اگر انتخاب شوند مشکلات پیش نمی‌آیند و اگر مشکلاتی هم باشد به واسطه حضور شایستگان در گذر زمان از بین خواهد رفت.

وی افزود: متعهد اسلام و جمهوری اسلامی، قانون مدار، ولایت مدار، غیرمنحرف از صراط مستقیم، به سوی غرب یا شرق باشد، بدون گرایش به مکتب‌های انحرافی، تحصیلکرده و مطلع به جریانات و سیاست‌های روز برخی از این شاخص‌هایی است که امام راحل فرمودند.

اسدپور تاکید کرد: اگر انتخاب شایسته داشته باشیم و حضور در انتخابات، در آینده کشور و رفع مشکلات تأثیرگذار خواهیم بود و کشور می‌تواند حرکت روبه جلو باشد؛ مردمی که با خون و جان و مال خود به میدان آمده و از این انقلاب پاسداری کرده‌اند باید از حق انتخاب خود نیز پاسداری داشته باشند.

عاطفه محمدی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار