دادستان عمومی و انقلاب دهلران گفت: نامزدها و طرف‌دارانشان باید به‌دوراز هرگونه تهمت و تخریب برای نامزدهای موردنظر خود در چارچوب قانون تبلیغات کنند.
کد خبر: ۹۵۸۰۷۳۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهنام تیرافکن شامگاه امروز  اظهار کرد: با توجه در پیش بودن انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، این دادستانی به‌صورت ویژه جرائم انتخاباتی را رصد خواهد کرد.

 

 دادستان عمومی و انقلاب دهلران با بیان اینکه دهلران به‌عنوان مرکز حوزه انتخابیه جنوب ایلام قرار دارد، تصریح کرد: ازآنجایی‌که اصل سلامت انتخابات و تحقق آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است این دادستانی، یک شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری فعال کرده است.

 

 تیرافکن ادامه داد: قانون‌گذار در قانون انتخابات در مورد جرایم و تخلفات انتخاباتی با صراحت و شفافیت کامل سخن گفته و طرف‌داران نامزدها باید به‌دوراز هرگونه تهمت و تخریب برای نامزدهای موردنظر خود در چارچوب قانون تبلیغات کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب دهلران با تأکید بر اینکه هر گونه تحرکی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود، یادآور شد: فضای حقیقی و مجازی به‌دقت تحت رصد و کنترل پلیس فتا و ضابطین قضایی است و اجازه داده نمی‌شود عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده و اهداف شخصی خود را دنبال کنند.

 

 وی با تأکید بر افزایش شور انتخاباتی، گفت: توصیه می‌شود نامزدهای انتخابات و لیدرهای آنها تبلیغات خود را بر اساس قانون پیش ببرند به‌طوری‌که رقابت تبلیغاتی به کدورت و اختلاف کشیده نشود و آنجاست اگر تخلفی صورت بگیرد این دادستانی برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

 

 تیرافکن افزود: این دادستانی آمادگی دریافت گزارشات و تخلفات انتخاباتی را دارد و این منوط به ارائه مستندات از سوی شاکیان است.

 

 وی خاطرنشان کرد: دادستانی با افرادی که در فرایند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند به‌طورجدی برخورد خواهد کرد.

ارسال نظرات