سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۷۴
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج یادگار محمدی اظهار کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده که در طول این مدت، ۱۹۷ مورد نمونه‌برداری از بازار، ۱۶۳ مورد بازنگری استاندارد ملی، ۱۶ هزار و ۶۸ ساعت آموزش، ۲۶ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و هزار و ۱۴۸ مورد بازرسی از نازل‌های سوخت مایع در استان انجام شده است.

 

 وی با اشاره به عملکرد این اداره کل از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، افزود: ۱۴ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون انجام شده است.

 

 سرپرست اداره کل استاندارد ایلام یادآور شد: در این بازه زمانی، ۱۴۸ مورد صدور پروانه، تمدید پروانه علامت استاندارد، هزار و ۷۶۴ مورد نمونه‌برداری از مراکز تولید و عرضه و ۱۶۶ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی انجام شده است.

 

 محمدی بیان کرد: ۳۶۰ مورد صدور گواهی تأییدیه آسانسور، ۸۳۷ مورد بازرسی فنی آسانسور، ۴۶۸ مورد مطابقت برچسب انرژی و ۶ مورد گواهی حد مجاز آلاینده‌های در محصولات کشاورزی استان صادر شده است.

 

 وی با اشاره به اینکه هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی است، گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

 

 سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام خاطرنشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

 

 سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۳۷۲ هزار و ۶۲۶ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

 محمدی اظهار کرد: بیشترین کالاهای صادر شده صنایع ساختمانی، صنایع بسته‌بندی و سلولزی بوده است.

 

 وی افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۷۶ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

 

 سرپرست اداره کل استاندارد ایلام یادآور شد: توجه به استاندارد، یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

 

 محمدی تأکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به‌منظور فراهم‌کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین‌المللی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق‌گرفتن تولیدات داخلی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار