خبرهای داغ:
الگو باشیم

از آموزش رایگان دانش آموزان مناطق محروم تا حضور در اردوهای جهادی

دکتر امیررضا بابک اسلامی جهادگر بسیجی و فعال در زمینه استعدادیابی و کمک به دانش آموزان است.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۸۳
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

آموزش ویژه رایگان به دانش آموزان

اگر از من بپرسید زیباترین داستان‌ها را؟ جوابم یک کلام است و آن هم چشم‌هایش… چشم‌های آن کودک مظلومی که در انتهایی‌ترین خانه در آخرین کوچه‌های شهری دور افتاده با انتظار فردایی روشن به من خیره شده بود و نمی‌دانست لبخند بزند و یا گریه کند. در کشور ما قهرمانان زیادی وجود دارند که دغدغه‌مند هستند و از اکثر مسائل ساده عبور نمی‌کنند.

امروز در خبرگزاری بسیج پای صحبت یک جهادگر نمونه در حوزه شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزی نشسته‌ایم. آقای امیررضا بابک اسلامی تولد سال ۱۳۷۷ و دارای مدرک دکتری است و سالهاست که در این زمینه فعالیت دارد.

از آموزش رایگان دانش آموزان مناطق محروم تا حضور در اردوهای جهادی

خدمات آموزشی را رایگان ارائه می‌دهیم

من با کمک تعدادی از دوستانم خدمات آموزشی تربیتی رایگان به کسانیکه توان خواندن درس به صورت تخصصی ندارند ارائه می‌دهیم. درگام اول دانش‌آموزان حاشیه شهر را بررسی می‌کنیم و با سازمان‌های مردم نهاد ارتباط می‌گیریم و کسانی را انتخاب می‌کنیم که تشنهٔ آموزش و یادگیری درس باشند سپس در مجموعه ثبت‌نام می‌کنیم.

همچنین فراخوان نیرو در دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌دهیم که نیرو‌هایی براساس توانمندی‌هایشان به ما اضافه شوند. در مرحله اول فرم پر می‌کنند در مرحله دوم مصاحبه گرفته می‌شود و هر فرد توانمندی‌اش را در اختیار ما و دانش‌آموزان قرار می‌دهد تمامی اساتید ما برای تدریس دروس مدرسه‌ای نیستند و در بخش‌های دیگر مانند خیاطی گل‌دوزی و کار‌های هنری نیز فعالیت داریم.

از دو نفر به نزدیک دو هزار نیرو رسیدم

من از سال ۱۳۹۶ موسسه را راه‌اندازی کردم، اسم گروه‌مان را اندیشه‌ساز با نام اختصاصی "یاس" شروع به‌کار کردیم در ابتدای کار دو نفر بودیم، من و یکی از دوستانم که تازه کنکور داده بودیم و در فکرمان بود که یک خدمتی را انجام بدهیم که نسبت به دغدغه‌های جامعه بی‌تفاوت نباشیم، چون در دانشگاه خوب رتبه آورده بودیم این کار را آغاز کردیم و این‌که از آن طرف دانش‌آموزانی هستند که نیاز به این خدمات دارند و یک طوری باید ارتباط بین این دو قرار می‌گرفت که این کار را شروع کردیم. اول از آموزش متوسطه دوم و کنکور شروع کردیم و در ادامه راه کارمان گسترش یافت که بقیه پایه‌ها هم اضافه شدند که الان در هر سه دوره تحصیلی دانش‌آموز داریم.

از آموزش رایگان دانش آموزان مناطق محروم تا حضور در اردوهای جهادی

تقریباً سالی ۳۰۰ استاد جذب می‌کنیم بعد از مصاحبه و کار‌هایی که صورت می‌گیرد و تقریباً ۵۰۰ دانش‌آموزان جذب می‌کنیم تا الان حدود هزار الی هزار و هشت‌صد نفر با ما شروع به همکاری کردند و حدود دو هزار و پانصد و سه هزار نفر هم دانش‌آموز وارد مجموعه ما شدند.

به دنبال حذف تبعیض آموزشی هستیم

ما عضو بسیج دانشجویی هستیم و این‌که اردو‌های جهادی مشترک برگزار می‌کنیم علاوه بر این، کار‌هایی انجام می‌دهیم در بعضی از بازه‌های سالی که این‌ها برنامه‌ها فوق‌برنامه نام‌گذاری شده که در عید و تعطیلاتی که پیش می‌آید ب عنوان گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین‌ها گروه‌های جهادی بسیج در عید نوروز بود که ماهم حضور داشتیم.

یکی از دغدغه‌های ما این است که بی‌تفاوت به مسائل روز جامعه نبوده و با مسائل مردم مواجهه داشته باشیم. سعی خودمان را می‌کنیم که از ابتدای راه، الگو‌هایی به بچه‌ها معرفی کنیم که بتوانند مسیر همواری را طی کنند و به میدان عمل برسند نه اینکه بعد از آزمون و خطا‌ها مسیر را برای خودشان سخت کنند دغدغه مهم ما این است که با تبعیضی که الان در حیطهٔ آموزش هست مبارزه کنیم و تمام تلاش خودمان را هم می‌کنیم.

فقط یک تقاضا از دوستانی که انقلابی هستند و کار‌های جهادی انجام می‌دهند دارم که به کمک ما بیایند و در این مسیر ما را یاری کنند که کمک‌هایشان واقعاً تأثیرگذار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار