رئیس ستاد دهه فجر در اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ارائه ۲۷۷ هزار خدمت رایگان دامپزشکی به مناطق محروم عشایری و روستایی این استان در ایام الله دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۷۷
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نادیا جهان‌تیغ شامگاه پنجشنبه(۲۶ بهمن) در شورای دامپزشکی استان بیان کرد: این خدمات توسط رزمایش‌های جهادی دامپزشکی با عنوان رزمایش شهدای راه قدس در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با هدف خدمت رسانی به بهره‌برداران مناطق کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان انجام شد و به دامداران مناطق محروم استان، ۲۷۷ هزار خدمت رایگان دامپزشکی ارائه شد.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر کمک به حفظ سرمایه‌های دامی کشور، افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ماندگاری مردم در روستاهای منطقه و تامین امنیت غذایی در کشور نیز کمک می‌کند.

رئیس ستاد دهه فجر در اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جهاد دامپزشکی این استان در پنج محور عملیاتی شامل سمپاشی دام و اماکن دامی، واکسیناسیون رایگان دام سبک، واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای بهره‌برداران و همچنین معاینه و درمان رایگان دام‌ها مناطق کمتر توسعه یافته استان انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دامپزشکی استان، جهان تیغ واکسیناسیون دام در مناطق سخت گذر را دشوار دانست و تاکید کرد: پوشش‌دهی واکسیناسیون مناطق سخت گذر با توجه به سختی دسترسی به این مناطق در قالب جهاد دامپزشکی و کمک داوطلبانه نیروهای جهادی اعم از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، بسیج سازندگی در روستاها و عشایر در مدت ۲ تا سه روز انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار