سومین جشنواره پویانمایی و نمایش‌های عروسکی کشور شامگاه سه‌شنبه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۱۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان شب گذشته در افتتاحیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی با بیان اینکه کار روی نسل جدید ماندگار و تأثیرگذار است بیان کرد: در حدیث آمده دل کودک مثل صفحه سفیدی است که هر چه روی آن بنویسیم ماندگار است و اگر کاردرست باشد ماندگارتر و اگر نادرست باشد تأثیر سوء آن بیشتر خواهد بود.
 
 وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان نیز مخاطبان مهم و ارزشمندی به شمار می‌روند که باید برای روشنگری آن‌ها برنامه‌ریزی و فعالیت متراکم و پیشرفته صورت گیرد و بر اساس اقتضائات آن به‌درستی عمل شود.
 
 امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: در کنار اهمیت هنر باید به این نکته توجه داشت که هنرمند چه مفهوم، معنا و فرهنگی را به مخاطب منتقل می‌کند و این همان بحث مهمی است که در این جشنواره‌ها باید مدنظر قرار گیرد.
 
 محامی با اشاره به میزبانی سیستان و بلوچستان برای این جشنواره تأکید کرد: باید از فرصت میزبانی این جشنواره برای معرفی استان و مزیت‌ها و سرمایه‌های آن استفاده شود که البته در صدر جدول سرمایه‌های استان مردم خوب، شریف، فهمیم، انقلابی، ایران‌دوست و بااستعداد هستند.
 
 نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر سیستان و بلوچستان به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی معرفی شده و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «شناسنامه سیستان و بلوچستان شناسنامه انقلاب و اسلام است» باید برای معرفی این شناسنامه از فرصت میزبانی جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی استفاده شود.

سیستان و بلوچستان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را دارد
 رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: امیدوارم برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران خیر و برکات برای استان به همراه داشته باشد و بتوانیم ظرفیت‌های استان را آن گونه که است، برای مردم خارج از استان روایت کنیم.
 
 وی با بیان اینکه دست‌اندرکاران جشنواره پویانمایی در سازمان صداوسیما برای برگزاری این رویداد هنری دغدغه زیادی داشتند، افزود: این رویداد مهم با روز میلاد باسعادت امام حسین (ع) مصادف شده که این اعیاد و جشنواره‌ها مایه شادی و نشاط در جامعه است.
 
 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه صاحب و مخاطب خاص این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، اظهار کرد: نسل گذشته نیز با پویانمایی و ساخته‌های این جنس جشنواره‌ها بیگانه نیست، بنابراین برگزاری جشنواره تولیدات پویانمایی و عروسکی در سیستان و بلوچستان مهد تمدن و در شهرستان زاهدان، شهر حافظان قرآن را به فال نیک می‌گیریم.
 
 شریفی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام این جشنواره، حال خوش مردم به‌ویژه نسل جدید است که آینده‌سازان کشور به شمار می‌روند، افزود: دشمنان نسل جدید را نسل زرد یا نسل آلفا می‌نامند و قصد دارند به نسل پویا و فعال ما القا کنند که این نسل خواسته دیگری دارد.
 
 معاون سیاسی استاندار گفت: در سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای به قشر کودک و نوجوان داریم، شوراهایی متشکل از دانش‌آموزان، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی تشکیل شده که بتوان از این ظرفیت‌ها برای توسعه بهره برد.
 

 به گفته حسن عابدینی معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما ۶۹۰ اثر پویانمایی تولیدی به مدت ۸۹۰ ساعت به این جشنواره ارسال شده که ۴۴ اثر به‌عنوان اثر برگزیده معرفی و قدردانی خواهد شد.
 
 وی افزود: فعالیت گروه‌های نمایش عروسکی نیز در سیستان و بلوچستان هم‌زمان با این جشنواره آغاز شده و تاکنون ۱۰ اجرا در سیستان و بلوچستان انجام شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
 
 عابدینی با اشاره به اینکه سومین جشنواره پویانمایی و نمایش‌های عروسکی با معرفی آثار برتر روز پنجشنبه بکار خود پایان می‌دهد عنوان کرد: امیدواریم سومین جشنواره پویانمایی و نمایش‌های عروسکی که در زاهدان برگزار می‌شود موجب تقویت دانش پویانمایی شود.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار