یادواره خانگی،شهید حمزه علی بابا احمدی و دیگر شهدا در روستای میلان بابا احمدی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۳۶۵
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسحاق سعیدی مدیر حوزه های علمیه استان، با تبریک مبعث،حضرت رسول  صلی الله علیه وآله وسلم و گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: لفظ شهید و معنای شهید قداستی دارد که وقتی این کلمه تلقی می شود انسان احساس می کند که این کلمه را هاله ای از نور آن را فرا گرفته است.به حق پیوستگی شهید،"وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ"  ‌هرگز مپندار کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند، بلکه زنده هایی هستند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند .

مدیرحوزه های علمیه استان، اظهار داشت:  مقام شهید آن قدر در اسلام بالاست که اگر بخواهند کسی را بالا ببرند می گویند فلان شخص مقام شهید را دارد، عالمی که در راه علم بمیرد مقام شهید دارد،" الكادُّ على عِيالِهِ كالمُجاهِدِ في سبيلِ اللّه "ِپيامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم  فرمودند: كسى كه براى [كسب روزىِ] خانواده اش زحمت بكشد، مانند مجاهدِ در راه خداست .

کارشناس مسایل مذهبی، حق شهید اشاره کرد و گفت: هیچ کس حقی به اندازه حق شهدا بر بشریت ندارد، ابراز احساسات مردم نسبت به شهدا بیشتر از اقشار دیگر است، همه اقشار مردم مدیون شهدا هستند ولی شهدا مدیون نیستند، شهید مثل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن است، شهید پرتو افکن است و اگر این پرتوافکنی او نبود هیچ حرکتی در عالم نبود، اگر پرتوافشانی شهید نبود بشریت ره بجایی نمی برد.

حجت الاسلام سعیدی، با تلاوت "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا؛ وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُنِيرًا" افزود: خداوند در آیات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه احزاب می فرماید" اى پیامبر! ما تو را به عنوان گواه، و بشارت دهنده و انذار کننده فرستادیم! 46 ـ و تو را دعوت کننده به سوى خدا به فرمان او قراردادیم و چراغى روشنى بخش! سراج منیر یعنی چراغ نورافشان.

وی، به منشا قداست شهید اشاره کرد و ادامه داد" مرگ طبیعی،_ مرگ اخترامی که بر اثر حوادث ایجاد می شود،_ مرگی که پای یک جنایت در کار است، _ مرگی که خود آن جنایت است، _  مرگی که شهادت است " شهادت دو رکن دارد:نخست  هدف مقدس است و فی سبیل الله است و دوم  آگاهانه است، لذا تحسین برانگیز و افتخارآمیز است، مرگ آگاهانه همان جهاد است، انسان قرآنی برای نجات ایمان خود هجرت می کند برای نجات ایمان جامعه جهاد می کند.

مدیرحوزه های علمیه استان، با اشاره به حدیث " إنّ الجِهادَ بابٌ مِن أبْوابِ الجَنّةِ فَتَحَهُ اللّه ُ لِخاصَّةِ أوْليائهِ ، و هُو لِباسُ التَّقوى ، و دِرْعُ اللّه ِ الحَصينَةُ، و جُنَّتُهُ" الوَثيقَةُ .اظهار داشت: حضرت امام على عليه السلام فرمودند "همانا جهاد يكى از درهاى بهشت است كه خداوند آن را براى اولياى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوى و زره استوار خداوند و سپر محكم اوست". ملتی که مجاهد است دیگران او را به حساب می آورند و اجبارا رعایت انصاف را درباره اش می کنند و ملتی که این خصیصه را از دست دهد قطعا درباره او رعایت انصاف نمی کنند و او را به حساب نمی آورند.

وی، با اشاره به حدیث "مَن ماتَ و لَم يَغْزُ ، و لَم يُحدِّثْ بهِ نَفسَهُ ، ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ ".گفت: پيامبر خدا صلى الله عليه وآله وسلم فرمودند"كسى كه جهاد نكرده يا آرزوى جهاد نداشته باشد و بميرد به نوعى نفاق مرده است". از حضرت امام صادق- علیه السّلام- نقل شده است که از پیامبر اکرم صلى الله عليه وآله وسلم پرسیدند"ما بالُ الشَّهیدِ لا یفْتَنُ فِی قَبْرِهِ؟" چرا شهید در قبرش، مورد امتحان و ابتلا قرار نمی گیرد؟فرمودند" کفی بِالْبارِقَةِ فَوْقَ رَأسِهِ فِتْنَةً. " شمشیرِ بالای سرش در هنگام شهادت ، برای امتحان و ابتلای او کافی است.

حاج نبی الله بابا احمدی،گفت: تلاوت کلام‌نورانی وحی،سخنرانی ،ذکر توسل، قرائت زیارت عاشورا ، مولودیه خوانی و پذیرایی  از برنامه های یادواره این شهدای بزرگوار بود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد افزود: شهید حمزعلی بابا احمدی در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات