خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری ۷۰ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۷۸۰۲۰
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، رضا مراد صحرایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: در ۳۰ ماه گذشته و به برکت فعالیت‌های دولت مردمی بالغ بر ۶ هزار و هفتصد مدرسه جدید به بهره برداری رسید که ۶۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی هستند.

وی افزود: در سال جاری بالاترین میزان جذب نیروی انسانی در سطح کشور صورت پذیرفته است و بالغ بر ۵۰ هزار معلم جدید به آمزوش و پرورش پیوسته اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۷۲ هزار معلم جدید دیگر تا امسال به مجموعه وزارت آموزش و پرورش افزوده می‌شوند.

صحرایی اظهارداشت: بعد از ۱۵ سال در حوزه پرورشی جذب مربی خواهیم داشت تا مسائل تربیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه گسترده دولت برای افزایش فضا‌های آموزشی گفت: با همکاری بنیاد برکت یک طرح جامع در دست داریم و بزودی مدارس کانکسی در کشور برچیده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای تقویت مدارس دولتی و افزایش پوشش تحصیلی افزود: در بحث مدارس روستایی و مناطق کم برخوردار برنامه ما توحه به روستا مرکزی است و بر این اساس آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های خود برای پوشش تحصیلی دانش آموزان به کار خواهد بست.

صحرایی بیان کرد: هر هفته بالغ بر ۱۶.۵ میلیون پاکت شیر در سطح مدارس کشور توزیع می‌شود و در این راستا وزارت آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد این طرح استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از کلیدی‌ترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به این مجموعه در اجرای برنامه‌های تحولی کند و بر این اساس خواسته ما این است که این شورا در استان با جدیت به کمک مجموعه تعیلم و تربیت استان بیاید و برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش فعال‌تر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها