امام جمعه بهاباد با معرفی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین موهبت خداوند گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را می‌توان كوبنده‌تر از هر سلاحی دانست كه بدخواهان نظام را به زانو در می‌آورد.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۰۶
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبرابراهیمی بشکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد که در محل مسجد جامع اقامه شد، در سخنانی ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام راحل و تبریک یوم الله ۲۲ بهمن اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از آرمان‌های انبیای الهی و یک حماسه عظیم دینی و فرهنگی بود.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی بزرگترین موهبت خداوند به ملت ایران است، بنابراین حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شکرگزاری به درگاه خداوند به خاطر این موهبت ارزشمند و با عظمت است و مردم باید با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز پیروزی انقلاب به دنیا به ویژه استکبار جهانی و متحدانش بفهمانند که این انقلاب همچنان پا برجاست و هیچ قدرتی نمی‌تواند کوچکترین ضربه‌ای به آن وارد کند.

امام جمعه بهاباد ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه شعبان واعیاد شعبانیه گفت: ماه شعبان ماه بهره‌مندی از رزق معنوی برای مسلمانان است و نباید از فضیلت این ماه غافل شد.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به فضیلت ماه شعبان ادامه داد: ماه شعبان را قدر بدانیم که فرصت خودشناسی، خودسازی آماده است و سعی کنیم از مشغله‌های دنیوی فارغ شویم تا از فیوضات این ماه بی بهره و از اعمال مخصوص به‌ویژه از مناجات شعبانیه غافل نشویم.

وی همچنین بیست وهفتم رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را به عموم مسلمین ونمازگزاران جمعه تبریک وتهنیت گفت و افزود: بزرگترین دستاورد حضرت رسول اکرم (ص) بزرگ‌ترین تحول فرهنگ درکل بشر بود.

وی با بیان اینکه بهترین هدیه خداوند در طول تاریخ حیات انسان، بعثت پیامبر گرامی اسلامی (ص) است گفت: مبعث حضرت رسول اکرم (ص) بالاترین تحول در مقام معنویت و زمینه ساز ظهور و بروز نعمت ولایت و هدایت بود.

امام جمعه بهاباد با تبریک سوم شعبان میلاد با سعادت سومین امام شیعیان جها ن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار افزود: امام حسین (ع)، مظهر اتم و اکمل حق جهاد فى سبیل الله است.

وی با اشاره به اینکه پاسداران ادامه‌دهنده راه حضرت ابا‌عبدالله. الحسین (ع) در دفاع از آموزه.‌های اسلامی و انقلابی هستند و این مسیر را باید با قدرت ادامه دهند، افزود: همان گونه که امام حسین (ع) با خون خود، دین اسلام را حفظ کردند، پاسداران نیز در راه حفظ نظام و انقلاب اسلامی، جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و زمینه اقتدار ایران اسلامی را فراهم می‌کنند.

امام جمعه بهاباد همچنین ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز را به همه جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس تبریک گفته و آرزوی صحت و سلامت برای این ایثارگران کرد و گفت: جانبازان درس ایثارگری و جوانمردی به جامعه اسلامی دادند و به‌طور عملی درس ایثار را تکرار می‌کنند.

بشکانی جان فشانی و از خودگذشتگی جانبازان سرافراز در دوران دفاع مقدس را با عظمت و غیر قابل تصور دانست و افزود: امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون تلاش ها، فداکاری‌ها و رشادت‌های تمام رزمندگان و ایثارگران و به خصوص جانبازان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در‌بخش دیگری ازخطبه‌ها ولاد چهارمین اخارتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام سجاد (ع) راتبریک گفت وافزود: کار بزرگ امام سجاد (ع) احیا اسلام در حوزه سیاسی و خلافت بود و امام سجاد (ع) احیاگر اسلام ناب و منجی مسلمانان است.

وی بیان داشت: باید اعتراف کنیم آنچنان که باید هنوز کتاب صحیفه سجادیه به نسل معرفی نشده و آنچه در مورد امام سجاد (ع) مطرح است اینکه چهره حماسی آن حضرت باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

امام جمعه بهاباد ضمن دعوت از مردم بهاباد به حضور پرشور و باشکوه حماسی در راهپیمائی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: مردم بهاباد یک بار دیگر با حضور حماسی خود در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب خواهند زد و نقشه‌ها وتوطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

وی از هیات امنای مساجد خواست درشب پیروزی انقلاب اسلامی شب ۲۲ بهمن از تمام بلند گو‌های مساجد صدا‌ی تکبیر و بانگ الله اکبر پخش شود تا مردم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار