مراسم جانسوز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام‌ در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۷۳
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ حجت الاسلام بهشتی، با شهادت مظلومانه امام‌ هفتم راتسلیت باگرامیداشت دهه مبارک‌ فجر گفت: امام ‌هفتم علیه السلام به روایتی هفت و به روایتی ‌چهارده سال در زندان ‌هارون‌رشید خلیفه ملعون‌عباسی بود.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: تمام ‌وجود با برکت آن امام همام مملو از خلوص و خدا پرستی بود در زندان‌ هم شیعیان را هدایت می نمودند، هارون ملعون‌ چشم‌دیدن‌ امام علیه السلام را نداشت حکومت خود را با وجود حضرت  موسی بن‌جعفر علیه السلام درحال فروپاشی می دید.

وی، اظهار داشت: حضرت باب الحوائج علیه السلام به جهت کثرت زهد و عبدتش معروف به العبد الصالح و به جهت فرو خوردن‌ خشم‌ و صبر و مشقات وآلام‌ زمانه مشهور به الکاظم‌ گردید جلالت قدر علوشان ‌و مکارم اخلاق و دانش وسیع حضرت علیه السلام بقدری بارز و روشن ‌بود که اکثر شیعه پس از شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به امامت آن حضرت گرویدند.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: زمخشرى درگ الابرار آورده است که هارون فرزند مهدى در یکى از ملاقات ها به امام پیشنهاد نمود فدک را تحویل بگیرد و حضرت نپذیرفت، وقتى ا‌صرار زیاد کرد فرمودند مى‏پذیرم به شرط آنکه تمام آن ملک را با حدودى که تعیین مى‏کنم به من واگذارى، هارون گفت حدود آن چیست؟ امام فرمودند یک حد آن به عدن است حد دیگرش به سمرقند و حد سومش به افریقیه و حد چهارمش کناره دریا تا ارمینیه و خزر است. هارون از شنیدن این سخن سخت برآشفت و گفت: پس براى ما چه چیز باقى مى‏ماند؟ امام فرمودند: مى‏دانستم که اگر حدود فدک را تعیین کنم آن را به ما مسترد نخواهى کرد (یعنى خلافت و اداره سراسر کشور اسلام حق من است) از آن روز هارون به قتل حضرت موسى بن جعفر علیه السلام کمر بست.

حاج نبی الله بابا احمدی، مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد با تسلیت شهادت باب الحوائج حضرت امام‌ موسی کاظم‌ علیه السلام گفت: اقامه نماز مغرب و عشاء،تلاوت کلام ‌نورانی وحی، سخنرانی، ذکر مصیبت، مداحی و سینه زنی و پذیرایی از برنامه های شهادت حضرت موسى بن جعفر علیه السلام بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار