مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت بزرگراه زابل - زاهدان در شمال این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۲۹
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

 عطاءالله اکبری در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان این استان از عملیات ساخت بزرگراه زابل - زاهدان با بیان اینکه که تمام ظرفیت لازم بکار گرفته شده تا شاهد اتصال و تکمیل شبکه بزرگراهی زابل - زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر تا اواسط سال آینده باشیم، بیان کرد: امکان بهره‌برداری از ۲۷ کیلومتر باند جدید به همراه پل بزرگ شیله تا پایان سال فراهم شده است.

وی افزود: این اداره کل در حال حاضر به‌صورت دو شیفت و برخی مواقع سه شیفت در حال فعالیت سنگین راه‌سازی است تا این پروژه مهم عمرانی استان تا پایان سال جاری به محدوده شهر سوخته رسیده و در این نقطه اتصال بزرگراهی برقرار شود.

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده عملیات ساخت ۲۳ کیلومتر باقی‌مانده این مسیر تا اواخر امسال با چند تیم سنگین راه‌سازی هم از سمت رامشار به سمت زاهدان و هم از سمت شهر سوخته به سمت زابل آغاز خواهد شد تا شاهد اتمام این پروژه مهم راه‌سازی شمال استان در زمان مقرر پیش‌بینی‌شده باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار استان‌ها منوط به توسعه راه‌هاست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اداره کل با درک صحیح و هدف‌دار از تأثیر تکمیل زیرساخت‌ها بر توسعه استان و اثبات این نقش در سطوح حاکمیتی و امنیتی، تکمیل شبکه بزرگراهی حوزه عملکردی را در اولویت کاری قرار داده که نتیجه آن در طول سه سال اخیر بهره‌برداری از ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه بوده است.

اکبری تأکید کرد: سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدامات فوری در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به میانگین کشوری دست یابیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار