خبرهای داغ:
رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای توسعه تکنولوژی‌های خاص از تلاش برای فعالیت در حوزه هوا و فضا خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۵۹
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر حسن محمدی‌مجد با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان جهاد دانشگاهی برای توسعه تکنولوژی‌های خاص، گفت: هم‌اکنون تیم‌هایی را در حوزه هوا و فضا فعال کردیم و در حال توسعه تکنولوژی‌های خاص هستیم. تمام این موفقیت‌ها به دلیل جان‌فشانی شهدا هستند و ما مدیون آنها هستیم.

او اظهار کرد:موفق شدیم جمعی را متشکل از مجاهدان علمی تشکیل دهیم و از سال ۸۹ مشغول فعالیت در زمینه تولید مته‌های حفاری هستیم. با توجه به این که مته نوک پیکان صنعت نفت است و پیچیدگی‌های فوق‌العاه خاصی دارد، دانش آن نیز تنها در اختیار آلمان و آمریکا بود و از طریق انتقال تکنولوژی به چند کشور دیگر هم رسیده بود. اما مجاهدت‌های علمی دوستان ما نتیجه داد و سال ۹۳ نخستین نمونه مته حفاری را ساختیم و این هدیه کوچک را به امام زمان (عج) تقدیم کردیم.

محمدی‌مجد خاطرنشان کرد: آن زمان، آغاز پروژه‌های خاص ما در جهاد دانشگاهی خوزستان شد و مته توسعه داده شد و یکی پس از دیگری مته‌های مختلف را ساختیم.

وی ادامه داد: به فضل خدا پروژه مته را انجام و برخی تکنولوژی‌های خاص را توسعه دادیم، به نحوی که در یک نمایشگاه بین‌المللی کسانی که از آمریکا آمده بودند گفتند احتمال می‌دهیم برخی چیز‌ها در ایران ساخته شود، اما محال است ایران به تکنولوژی ساخت مته دست پیدا کند که بعد از نشان دادن اسناد و مدارک، وسط جلسه ایستادند و به ما گفتند به احترام قدرت علمی ایران ایستاده‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار