نشست تحکیم بنیان خانواده با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور بانوان بسیجی در پایگاه زینب کبری سلام الله علیها چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۰۱
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ مربی نشست، در ابتدای سخنان خود با اشاره بر معنی سبک زندگی اظهار کرد: سبک زندگی یعنی انتخاب روش و شیوه صحیح برای زندگی که ضمن تامین خواسته‌های معنوی و مادی انسان، در نهایت زمینه‌های رضایت و خشنودی خداوند متعال را نیز فراهم آورد؛ و این مهم جز با انتخاب الگویی جامع و حامل فضایل و ارزش‌ها در زندگی تحقق نخواهد پذیرفت. این الگوی متعالی در تاریخ پر شکوه اسلام موجود است، الگویی که به راستی راهبر و راهگشا بوده و همواره انسان را به سوی معیار‌ها و ساختار‌های وجودی خویش فرا می‌خواند.

سرکارخانم امامی، سبک زندگی خانوادگی در آیین اسلام را همانند درختی دانست و گفت:سبک زندگی خانوادگی در آیین اسلام همانند درختی است که ریشه ‌ها و ساقه ‌های آن بینش ‌ها و نگرش ‌های اعضای خانواده و شاخه‌ های آن را وظایف اعضای خانواده تشکیل می ‌دهد.

وی افزود:باورها و اندیشه ها که ریشه های سبک زندگی خانوادگی می باشند، نقش اساسی در زندگی خانوادگی دارند که مهم ترین آنهاایمان به خدا است.باور به خدا، همه رفتارها و زندگی خانوادگی را به سوی کسب رضایت خداوند سوق می دهد.

امامی بیان کرد: هر زیستنی زندگی نیست و ادامه داد: در جهان‌بینی الهی هر زیستنی زندگی نیست، بلکه باید برخی اقتضائات مانند خداشناسی و توحید در آن موجود و برخی موانع همچون ذلت پذیری و معصیت در آن مفقود باشد تا اسم زندگی بر آن صدق کند، در انتها باید اذعان کرد که آنچه به عنوان الگو و سبک زندگی در جهان فعلی مطرح و توسط رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، نتیجه یک طراحی دقیق بوده و پروژه جهانی سازی، با معنادهی خاصی به زندگی و ارائه الگوی رفتاری و خانوادگی در طول هم، در این زمینه نقش آفرین بوده است.

ارسال نظرات