رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک شرکت ساختمانی در چابهار بعلت ناایمن بودن، تعطیل شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۱۱۲
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، محمد ذاکر شیخ‌زاده در تکمیل این خبر اظهار داشت: کارگاه ساختمانی شرکت تعاونی مسکن مقاوم سازان ژرف نصر چابهار در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار و به‌دستور مقام قضایی تعطیل شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، هرگاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود،‌ بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای مکلف هستند مراتب را فوراً و کتباً به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تبصره یک این ماده قانونی اضافه می‌کند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت‌حرفه‌ای از دادسرای عمومی محل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فوراً قرار تعطیل و لاک و مهر تمام یا‌قسمتی از کارگاه را صادر کند و دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجرا است. ‌

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه طبق قانون مسئولیت تامین و حفظ ایمنی کارگاه بر عهده‌ کارفرمایان آن کارگاه است، گفت: همه کارفرمایان، پیمانکاران، مهندسان ناظر و مجری و دست‌اندرکاران حوزه‌ ساختمان مکلف به رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت صیانت از منابع انسانی و نیروی کار، برنامه پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در اولویت برنامه‌های امسال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان است و با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار