خبرهای داغ:
سرهنگ طاهرخانی گفت: مردم نقش تعیین کننده‌ای در امنیت و پیشرفت در حوزه‌های مختلف جامعه را دارند و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند ثبات امنیت و پیشرفت جامعه را در بر داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۶۱
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

قزوین_ به گزارش بسیج، نشست خبری برنامه‌های دهه مبارک فجر شهرستان البرز با حضور سرهنگ محمد اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه شهرستان البرز و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز برگزار شد.

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ طاهرخانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال با شعار "جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن" است و انقلاب اسلامی با شعار"استقلال ، آزادی ،جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

فرمانده سپاه شهرستان البرز اظهار کرد: شعار "استقلال ،آزادی ،جمهوری اسلامی "یعنی اینکه های روی پای خودمان بایستیم و خودمان برای خود تصمیم بگیریم و آزادی یعنی اینکه وابسته به هیچ قدرتی نباشیم و کشورهای دیگر بدون اطلاع ما در مملکت برایمان تصمیم نگیرند و صفر تا صد این نظام اسلامی با نظر و رای مردم و بر اساس شرع و اسلام باشد.

وی ادامه داد: ایران از نظر جغرافیایی، منابع طبیعی و زیرزمینی و وجود تنگه خلیج فارس و دریای خزر دارای یک منطقه ویژه‌ای ست و منابع و منافع نظام سلطه و شرق و غرب را به خطر انداخته و امروز دشمنان ایران اسلامی تمام تلاش و اقداماتشان نظیر ترور، تحریم اقتصادی، سیاسی ، جنگ نظامی، فرهنگی و ...را انجام داده‌اند تا جلوی پیشرفت نظام اسلامی را بگیرند.

سرهنگ طاهرخانی یادآور شد: دشمنان در زمان جنگ و دفاع مقدس اجازه ورود سیم خاردار را به ما نمی‌دادند و ما را در تحریم‌های شدید قرار داده بودند و اینکه امروز می‌خواهیم موشک و پهپاد را صادر کنیم برایشان خیلی سخت است؛ ما زمانی می‌خواستیم که دست آمریکا را از کشور قطع کنیم و بیرونشان هم کردیم؛ ولی الان می‌خواهیم که از منطقه بیرونشان کنیم و این برایشان سنگین و آن را بر نمی‌تابند.

فرمانده سپاه ناحیه البرز افزود: همه این جنگ‌ها و درگیری‌ها، داعش، جنگ در عراق و افغانستان به خاطر ایران است؛ اما نظام جمهوری اسلامی به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف و به برکت امامین انقلاب چه در زمان حیات امام راحل (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری با قدرت ، قوت و اقتدار در مقابل زیاده خواهی نظام سلطه ایستاده و پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف چه نظامی، علمی، سیاسی و بین‌المللی به دست آورده است.

وی یادآور شد: در بخش اقتصادی هم پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؛ اما قابل قبول نیست که بخشی از این مشکلات در حوزه اقتصادی مختص به ایران نیست و دامنگیر کل دنیاست و ایران هم بخشی از دنیا می‌باشد و بخشی هم به خاطر تحریم‌ها و سوء مدیریت‌هاست.

وی بيان کرد: در حوزه صنایع دفاعی هم تحریم داشتیم؛ ولی در آنجا به دلیل وجود تفکر انقلابی و جهادی پیشرفت‌هایی به دست آوردیم که اگر در حوزه اقتصادی هم این تفکر حاکم شود به پیشرفت‌های خوبی خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: با همه این اوصاف وضعیت اقتصادی بهتر شده است و روندی که قرار بود ادامه پیدا کند اگر به وقوع می‌پیوست باید دچار انفجار می شدیم؛ ولی آن روند متوقف و حتی کاهش هم پیدا کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان البرز بیان کرد: رسانه در تبیین دستاوردهای انقلاب بسیار مهم و اثرگذار است و باید هم ضعف‌ها و هم واقعیت‌ها بیان شود؛ اما در جنگ رسانه دشمن ضعف‌ها را بزرگ و چند برابر می‌کند و آن را در ذهن مردم به ویژه جوانان تزریق می‌کند.

وی اظهار کرد: در جنگ رسانه خبرنگاران خط مقدم هستند و باید نیمه پر لیوان را در حوزه‌های مختلف توضیح دهند و این امر مستلزم داشتن اطلاعات کافی و جامع است که باید از منابع موثق استخراج و منتشر شود وقتی این امر اتفاق بیفتد امیدآفرینی ایجاد می‌شود و امید آفرینی یعنی حضور مردم و ضریب امنیت جامعه بیشتر می‌شود.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: در سال ۹۸ همزمان با گرانی بنزین و اغتشاشات دشمنان فکر کردند که زمان آن است که سردار بزرگ انقلاب اسلامی را ترور کنند و در خیالشان نمی‌گنجید که آن تشییع باشکوه اتفاق بیفتد و احساس می‌کردند که دیگر مردم پای نظام و انقلاب نیستند و انگیزه حضور در صحنه را ندارند.

فرمانده سپاه شهرستان البرز بیان کرد: سال گذشته کشورهای اروپایی اعلام کردند که بیایید موضوع برجام را حل کنیم؛ ولی وقتی مهر ماه سال گذشته آن اغتشاشات کذایی اتفاق افتاد ؛ دیگر ادامه ندادند.

وی ادامه داد: آنها جنگ ترکیبی تمام عیار را با تمام تجهیزاتشان علیه ایران به راه انداختند و تصورشان بر این بود که تا چند ماه بعد کار انقلاب تمام است؛ اما با حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ؛ دوباره پیغام دادند که بحث برجام را انجام بدهیم.

وی افزود: حضور مردم نقش تعیین کننده‌ای در امنیت و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و حتی فرهنگی دارد و یکی از موضوعاتی که ما الان پیش رو داریم بحث انتخابات است و هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که تمام ارکان نظام توسط مردم انتخاب شود و حتی انتخاب رهبری هم با رای غیر مستقیم مردم انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند ثبات امنیت و پیشرفت اقتصادی، نظامی و فرهنگی را برای جامعه در بر داشته باشد، اگر مشارکت حداکثری انجام گیرد مجلس قوی خواهیم داشت و اگر مجلس قوی داشته باشیم؛ قانون‌های محکم و استواری تصویب و دولت هم بر اساس قانونی که مجلس تصویب می‌کند؛ حرکت و ریل گذاری می‌کند.

 سرهنگ طاهرخانی تاکید کرد: همانگونه که حضور حداکثری هم تکلیف شرعی، هم قانونی و هم اجتماعی برای هر فردی ست انتخاب فرد اصلح ، سالم، توانمند و دغدغه مند نظام به همان اندازه مشارکت مهم است چون بسیاری از مشکلات و معضلات ما به خاطر همین قوانین ضعیف و ناقص است و آسیب آن هم متوجه مردم می‌شود.

وی با بیان ویژگی‌های برنامه‌های دهه فجر خاطرنشان کرد: مردمی و محلی بودن اعیاد و جشن‌ها در دهه فجر اولین ویژگی این برنامه‌ها ست و با نشاط و شاداب بودن و همچنین نقش دادن به جوانان و نوجوانان بویژه در آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از دیگر ویژگی‌های برنامه‌های دهه فجر می‌باشد.

 وی در پایان ابراز کرد: مهم‌ترین این برنامه‌ها بحث نشست‌های روشنگری در مبحث جهاد تبیین است که باید در مساجد، پایگاه‌ها، محلات، اداره‌ها و سازمان‌ها، دستاوردهای انقلاب تبیین شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها