همایش تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، جمعیت و فرزندآوری به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۷۹
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، این همایش صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ساکی دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت کشور،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی زاده کارشناس مجمع فعالان جمعیت سازمان بسیج کشور، سردار عوض شهابی فر، سرهنگ سعید برومند زاده معاون هماهنگ کننده و جمعی از کارکنان پایور و وظیفه سپاه فتح در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت کشور در این آیین به توطئه های دشمن و تدوین یک سند در آمریکا برای کاهش جمعیت کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: تلاش دشمن این است که با اجرای برخی برنامه ها روند ازدواج، فرزند آوری و افزایش جمعیت در ایران را با چالش جدی مواجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ساکی، جمعیت جوان را از مولفه های قدرت هر کشور برشمرد و گفت: بالا رفتن سن و تاخیر در ازدواج در کنار برخی چشم و هم چشمی ها و سخت گیری ها شرایط را برای ازدواج جوانان مشکل کرده است.

وی ابراز داشت: در گذشته با وجود کمبود امکانات اما رغبت به فرزندآوری در خانواده ها بیشتر بود و اغلب خانواده ها پرجمعیت بوده اند و زندگی ساده و صمیمی نیز داشته اند.

حجت الاسلام ساکی، اقتصاد و معیشت را از لوازم زندگی دانست و گفت: نباید به خاطر مسائل اقتصادی ازدواج و فرزند آوری را به تاخیر انداخت زیرا خداوند در قرآن کریم رزق فرزند را تضمین کرده است.

معاون فرهنگی هنری سپاه فتح نیز در حاشیه این آیین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، جمعیت و فرزندآوری امروز این همایش در سپاه فتح برگزار شد.

سرهنگ پاسدار ایمان خردمند افزود: کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند، تهدید بزرگی برای کشور محسوب می‌شود به همین خاطر فرهنگ‌سازی نقش مهمی در جوانی جمعیت و فرزندآوری ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: هرچند عوامل اقتصادی، اشتغال و سایر مسائل در موضوع جمعیت تاثیرگذارند، ولی بازسازی و بازنگری فرهنگی در مقوله فرزندآوری بسیار مهم است.

سرهنگ خردمند ابراز داشت: توجه و اقدام جدی دستگاه‌های مسئول نسبت به وظایف خود در این باره مهم است.

برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتحبرگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در سپاه فتح

 

 

ارسال نظرات