خبرهای داغ:

عرضه کالاهاي اساسي دربيش از ۴۰ نقطه آذربايجان شرقي با اولويت مناطق محروم

تبریز- رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: در راستاي تسهيل دسترسي مردم استان به کالاهاي اساسي و پرمصرف در آستانه عيد و ماه مبارک رمضان، حداقل در ۴۰ نقطه استان با اولويت مناطق محروم، عرضه کالاهاي اساسي اتفاق مي‌افتد.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۳۷
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحي در جلسه ستاد تنظيم بازار استان با اعلام اين مطلب گفت: تعاوني‌هاي مصرف ادارات نيز مي‌توانند در توزيع کالاهاي شب عيد و رمضانيه کمک حال باشند.

وي با بيان اينکه عرضه ۳۰۰ تن مرغ در روز افکار عمومي را از نظر تامين بودن بازار قانع مي‌کند، گفت: در تخم مرغ دومين توليدکننده کشور هستيم و حدود ۱۰ هزار تن مازاد مصرف استان نيز در اين بخش داريم.

فتحی با اشاره به اينکه روزانه حدود ۵۰ تن توزيع گوشت دام در استان انجام مي‌شود، بيان کرد: در عرضه گوشت و قند و شکر محدوديتي نخواهيم داشت.

وي افزود: ماه گذشته مقدار جوجه ريزي در آذربايجان شرقي چهار ميليون و ۴۵۰ هزار قطعه بود که در پايان ماه جاري به پنج ميليون قطعه خواهد رسيد و مشکلي از نظر تامين مرغ گرم نخواهيم داشت.

فتحی خاطر نشان کرد: با اين وجود با توجه به پيش بيني افزايش مصرف مرغ به ويژه در ماه رمضان بايد تدابير لازم براي توزيع مرغ منجمد را نيز بکار گيريم.

استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه تأکيد کرد: تنظيم بازار و تأمين کالاهاي اساسي و معيشت مردم، دغدغه اول آقاي رئيس‌جمهور و دولت است.

مالک رحمتي افزود: ما نمايندگان دولتي مردمي هستيم که رئيس‌جمهورش دغدغه معيشت مردم را دارد.

وي با اشاره به اين که  بايد عرضه و تقاضا در بازار به‌گونه‌اي درست تنظيم شود که هيچ التهابي در بازار نباشد؛ افزود: اخلال در معيشت و بازي باروح و روان و اعصاب مردم از رويکردهاي اصلي دشمن در روزهاي حساس پيشرو است.

 نماينده عالي دولت در آذربايجان شرقي بيان کرد: در آستانه انتخابات، ثبات در قيمت‌ها و فراواني کالاها بايد خط‌قرمز ما باشد.

 وي تأکيد کرد: البته در کنار تنظيم بازار بايد تأمين به‌موقع مواد اوليه صنايع و واحد‌هاي توليدي نيز بايد مدنظر باشد.

 وي گفت: اگر تأمين کالاهاي اساسي به‌موقع انجام نشود، در مراحل بعدي از جمله توزيع و مصرف نيز دچار مشکل مي‌شويم.

 رحمتي تشريح کرد: منسجم کردن شبکه ارتباطي براي تأمين، توزيع و نظارت درست بازار به‌عنوان اصل و اساس تهيه نياز مردم بايد در اولويت نهادهاي مسئول باشد.

 وي با بيان اينکه مشکل مردم را نمي‌توان بدون استفاده از خود مردم حل کرد، گفت: استفاده از ظرفيت نهادهاي مردمي از قبيل اتحاديه صنفي و کاسبان امين در نظام توزيع، کارايي بالايي دارد.

 وي افزود: در حوزه نظارت بر عرضه کالاهاي اساسي و مصرفي عيد نيز هم‌افزايي بين اداره‌هاي کل تعزيرات و صمت و اتاق اصناف و بسيج ضروري است.

 وي اضافه کرد: استانداردهاي اعلامي تأمين ذخاير کالاهاي اساسي نيز کف موضوع بوده و بايد براي رقمي بالاتر از آن در سطح استان تدبير اتخاذ کرد.

 استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: نمايشگاه‌هاي عمومي با محوريت اصناف درون استان براي تسهيل دسترسي مردم به کالاهاي اساسي و پرمصرف نيز در آستانه عيد بايد گسترش يابند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي نيز با تأکيد بر لزوم به‌کارگيري همه امکانات سازمان‌هاي عضو ستاد تنظيم بازار براي تأمين کالاهاي اساسي و پر مصرف استان در آستانه عيد گفت: بر اين‌ اساس تعزير بايد آخرين گام باشد.

محمد کلامي، افزود: بازار يکپارچه است و هر گونه تأثير در کليت کشوري آن بر بازارهاي استاني تأثير خواهد گذاشت.

وي اضافه کرد: بايد از ظرفيت‌هاي مختلف براي تأمين کالاهاي اساسي استفاده شود و در نهايت به سراغ تعزير برويم و از اتخاذ تصميمات و اظهارات احساسي درباره بازار به‌ويژه در پايان سال خودداري کنيم.

کلامی ادامه داد: در يکي دو سال اخير که بعد از مردمي‌سازي يارانه‌ها بازار دچار هيجان و نوساناتي شد، آذربايجان شرقي دچار کمبود کالا نشد.

وي يادآور شد: چون مباحث اقتصادي براي مردم از هر چيز ديگري ملموس‌تر است، دشمن به دنبال اختلال در بازار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار