مربی پایگاه بسیج حوزه کوثر شهرستان ملارد:

خانواده موثرترین عامل تقویت تقوا در نوجوانان است

مربی پایگاه بسیج حوزه کوثر شهرستان ملارد تقوا در دوره نوجوانی و جوانی را بهترین طیف برای تاثیر عمیق تقوا عنوان کرد .
کد خبر: ۹۵۷۴۴۷۸
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ملارد نسا تیرانداز مربی پایگاه بسیج حوزه کوثر شهرستان ملارد گفت : تقوا به معنی ترک گناه و دوری از گناه و انجام درست واجبات دین است . باید معنی صحیح تقوا را برای نوجوانان وجوانان به زبان ساده و با مثال توضیح بدهند و همچنین کسی که به عنوان مربی یا معلم با نوجوان وجوان در ارتباط است باید انسان با تقوایی باشد که کلامش و رفتارش در آن‌ها تاثیر بگذارد و حتماً باید از طریق دوستی با نوجوان و جوان ارتباط برقرار کرد ، در واقع باید آثار بی تقوایی را به نوجوان و جوان با مثال های ملموس و ساده توضیح داد که پذیرش آن برای آن‌ها آسان تر باشد.

 

وی افزود : آثار تقوا را در زندگی فردی و جامعه برای جوان و نوجوان باید حتماً به روشنی تبیین و بیان کرد که بدانند داشتن تقوا چه خیرات و برکاتی برای شخص وجامعه دارد .

 

نسا تیر انداز تضعیف تقوا نوجوانان و جوانان را در جوامع امروزی اینگونه بیان کرد : خانواده، اگر فرد خانواده با تقوایی نداشته باشد خود نیز اثری از تقوا نخواهد داشت. همچنین در مدرسه ، اگر مدیریت و کادر مدرسه افراد با تقوایی نباشد دانش آموزان تحت تاثیر رفتار آنها قرار گرفته و از دین دور می‌شوند و محیط جامعه اگر بی تقوایی را گسترش دهد جوان و نوجوان ناخودآگاه به سمت بی تقوایی سوق پیدا میکند، دوستانی که مانع از نزدیکی شخص به دین می‌شوند و از همدیگر الگو پذیرند و در آخر مهمترین عامل بی تقوایی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی که نوجوان بیشترین وقت خود را صرف آن‌ها میکند .

 

تیر انداز راهکار های موثر در تقویت تقوا را این‌چنین اظهار کرد : ریشه تقوا باید از خانواده درست شود و آموزش را باید از خانواده و مخصوصا از مادرها آغاز کرد که زیربنای تقوا نوجوان و جوان خانواده هست و مرحله بعدی معلم مومن و باتقوا است که گزینش آن بر عهده آموزش و پرورش هست که باید به درستی عمل کنند و همچنین مربی های دلسوز ‌که با جوان و نوجوان سروکار دارند ودارای حلقه هایی هستند باید به خوبی تقوا را برای نوجوان و جوان بیان کنند اگر درباره انتخاب دوست خوب با نوجوان و جوان صحبت شود، ملاک دوست خوب گفته شود ، بچه‌ها میتوانند دوست خوب و بد را از هم تشخیص بدهند و بهترین را برای دوستی انتخاب کنند .

 

مربی پایگاه بسیج حوزه کوثر در خصوص تاثیر افزایش تقوا در زندگی فردی و اجتماعی افراد تصریح کرد: اگر افراد جامعه تقوا داشته باشند هرکسی در هر سمتی و در هر ارکانی، در هر اداره‌ای کار میکند ، به درستی کار خود را انجام بدهد، پدر ومادر به بهترین نحو بچه ها رو پرورش دهند و این گونه جامعه ایدآل و با تقوایی ایجاد می‌شود که در آن نوجوان و جوان احساس امنیت و اقتدار می‌کنند .

جوانان و نوجوانان از طریق خود سازی و تهذیب نفس می توانند به تقوا برسند ، انها باید اول از خودشان شروع کنند، اینکه رفتارهای اشتباه خود را اصلاح کنند تا به تدریج این رفتار ها کم رنگ شده وجای آن ها را خصلت‌های ایجاد شوند .

 

خبرنگار : نیلوفر شاه آبادی

ارسال نظرات
آخرین اخبار