خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

۲۰۵ واحد خرد و کلان در خراسان جنوبی به چرخه تولید برگشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰۵ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی راکد یا نیمه راکد خرد و کلان در سطح استان به چرخه تولید برگشت.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۶۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در آئین تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان که با حضور مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، خاطر نشان کرد: به همت دولت سیزدهم ۴۰۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی احیا و فعال سازی شده که این واحد‌ها شامل واحد‌های غیرفعال، نیمه تمام، نیمه فعال، واحد‌های رو به افول و کمتر از ظرفیت می‌باشند.

وی اظهار داشت: موضوع رفع موانع از مسیر تولید و سرمایه گذاری به طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد.

استاندار اظهار کرد: تمام کشور‌های دنیا می‌دانند آنچه می‌تواند اقتصاد را پویا و رفاه را برای جامعه رقم بزند، توسعه صادرات غیرنفتی است.

قناعت با بیان اینکه فقط خود را متوقف به صادرات نفتی کنیم درست نیست، تصریح کرد: صادرات غیرنفتی و ارزآوری باعث پویایی و رونق می‌شود، این موضوعی است که در برخی استان‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضعف خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها و نگاه‌های بسته برای جذب سرمایه گذار، گفت: این در حالی است که زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، جاده و راه‌آهن و ... در برخی استان‌های دیگر فراهم است و با نگاه‌های باز برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنند.

استاندار افزود؛ تأمین آب و برق صنایع از جمله دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در استان خراسان جنوبی است و باید زیرساخت‌ها در این رابطه مهیا شود.

وی مطرح کرد: در گذشته تلاش و کار تیمی کردن در بعضی استان‌ها دیگر بیشتر از خراسان جنوبی بوده و پیشرفت کردند لذا اکنون فاصله خراسان جنوبی با برخی استان‌ها خیلی زیاد است.

قناعت افزود: از ابتدای انقلاب تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان دو پست ۴۰۰ کیلو ولت برق احداث شده، اما طی دو سال گذشته عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان آغاز شده و پیشرفت بیش از ۳۰ درصد دارد و یک پست برق ۴۰۰ کیلوولت دیگر هم در آینده نزدیک در غرب استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی عنوان کرد: آمار و ارقام نشان‌دهنده رشد صادرات و ترانزیت کالا در خراسان جنوبی است، اما نباید خودشیفته بود بلکه باید نقاط ضعف را برای افزایش بیش از این رفع کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه نباید بنشینیم تا دیگران مشکلات ما را حل کنند بلکه باید با پیگیری‌های متعدد از مسئولان کشوری مسایل را رفع نمود، گفت: مسئولان خراسان جنوبی باید در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال استان وارد میدان و کار شوند.

استاندار با بیان اینکه باید نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در استان عوض شود، ادامه داد: تا حدی نگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای جذب سرمایه‌گذار نسبت به قبل تغییر کرده و تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی صورت گرفته است، اما نسبت به استان‌های پیشرفته هنوز عقب هستیم.

وی بیان کرد: باید از فرصت‌ها و فضای تعاملی خوبی که بین دولت سیزدهم و مجلس فراهم شده، در استان بیشترین استفاده را ببریم.

قناعت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین زیرساخت‌های استان، گفت: یکی از این اقدامات آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد است که تنها در حوزه زیرساختی آن ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه استان خراسان جنوبی است.

وی به طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: انتقال آب دریای عمان به استان با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است و انشعابات آن در خراسان جنوبی ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که برای آن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار تأکید کرد: موضوع شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود به منظور تقویت صادرات و مبادلات تجاری با کشور افغانستان و همچنین واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان نیز در دست پیگیری است.

قناعت با اشاره به بخشی از مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان، بیان کرد: فعالان اقتصادی هر نوع دغدغه‌ای دارند که نیاز به مکاتبه دارد، حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان خواست برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر صادرکننده برگزیده و ۹ خادم صادراتی استان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار