مصطفی طغانی، دارنده بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۲ ستاره جوان کشتی خراسان‌رضوی بعد از نائب قهرمانی سال گذشته این‌بار توانست بازوبند پهلوانی را به‌دست بیاورد تا نامش در کنار بزرگانی مانند پهلوان وفادار، شورورزی، سخدری و... نوشته شود در حالی وارد فرودگاه مشهد شد که با استقبال مسئولان و ورزشکاران خراسانی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۵۰
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، مصطفی طغانی، ستاره جوان کشتی خراسان‌رضوی و اهل شهرستان تایباد، سال گذشته عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کرده بود و این‌بار توانست بازوبند پهلوانی را به‌دست بیاورد  تا نامش در کنار بزرگانی مانند پهلوان وفادار، شورورزی، سخدری و... نوشته شود.

این آزادکار وزن 125کیلوگرم کشورمان است که این روزها در اردوی تیم‌ملی است و اگرچه پشت سد محکم امیرحسین زارع و امیررضا معصومی مانده، حریفی جدی و قدر برای این دو در تصاحب دوبنده تیم‌ملی است.

طغانی 23 سال دارد و به‌نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظارش است، طغانی با برتری مقابل پهلوان قدر اردبیلی توانست این عنوان را در خراسان حفظ کند؛ احمد میرزاپور دیگر پهلوان خراسانی سال گذشته با برتری مقابل طغانی این عنوان را کسب کرده بود.

بازوبند پهلوانی کشور بر دست نماینده خراسان بسته شد/استقبال از مصطفی طغایی در فرودگاه مشهد+تصاویر

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در تایباد اظهار کرد: این کشتی گیر تایبادی در این دور از مسابقات توانست با شکست حریفان خود، به فینال وزن مصبت ۱۰۰ کیلوگرم راه یابد و در این مرحله با غلبه بر اکبر سبحانی از اردبیل، پهلوانِ سال شد. 

 حسن شاهرخی ادامه داد:  این برای اولین بار است که یک کشتی گیر از خطه مرزی تایباد به عنوان پهلوانیِ سال دست می یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پهلوان مصطفی طغانی، مدال طلای مسابقات کشتی ارتش های جهان در جمهوری آذربایجان، مدال طلای مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو در ترکیه، مدال نقره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام دانکلوف در بلغارستان، مدال برنز مسابقات بین المللی جام یاریگین در روسیه و مدال برنز مسابقات کشی آزاد بزرگسالان کشور را در کارنامه حرفه ای خود دارد. 

گفتنی است این آزادکار خراسانی قهرمان مسابقات کشتی آزاد بسیج که در وزن 125 کیلوگرم در روزهای 2 و 3 شهریورماه سال جاری برگزار شد را نیز در کارنامه خود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها