کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با "بسیج"مطرح کرد
زنجان-کارشناس مسائل بین الملل گفت: با درنظر گرفتن این نکته که جنگ غزه یک جنگ نامتقارن بوده و با توجه به تحلیل ها میتوان نتیجه گرفت که تمام ارتش‌های کلاسیک اسرائیل در این جنگ شکست سنگینی خورده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۸۳
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

شکست راهبردی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

اکبر معصومی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به شرایط منطقه با بیان اینکه شرایط حال حاضر منطقه  اظهار کرد:برخی تصور میکنند که اسرائیل به دنبال پیروزی در تحولات منطقه است اما واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا خود را از فروپاشی نجات دهد .

 

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در منطقه غزه شکست سنگینی از نیروهای حماس متحمل شده اند،تصریح کرد: شدت شکست به حدی است که اسرائیل را به مرحله انزوا و فروپاشی رسانده است. 

 

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه  رصد و تحلیل تحولات غزه نشان دهنده این است که جنگ در غزه برای اسرائیل کاملا بی نتیجه بوده است،افزود:عنوان کرد: چرا که نتانیاهو از ابتدای جنگ به دنبال تحقق اهدافی نظیر نابودی نیروهای حماس،آزادسازی اسرا و مدیریت و اشراف کامل در غزه بود که پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از حملات به غزه هیچکدام از این اهداف محقق نشده است.

 

معصومی ادامه داد: همچنین با درنظر گرفتن این نکته که جنگ غزه  یک جنگ نامتقارن بوده و با توجه به تحلیل ها میتوان نتیجه گرفت که تمام ارتش‌های کلاسیک اسرائیل در این جنگ شکست سنگینی خورده است.

 

کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نیروهای مقاومت حماس در این جنگ به شکل منحصر بفردی ظاهر شدند،گفت:چرا که با عنایت خداوند متعال در این جنگ نیروهای حماس هیچگونه آسیبی متحمل نشدند و در آمادگی بالایی به سر میبرند.

 

معصومی با بیان اینکه  اسرائیل تلاش زیادی کرد تا با بمباران های شدید و وحشیانه،غزه را با خاک یکسان کند،افزود: اسرائیل سعی داشت با فشارهای متعدد سبب شود تا مردم از منطقه غزه خارج شوند که این امر محقق نشد و مردم فلسطین با ایستادگی و مقاومت خود نشان دادند که پیروز میدان بودند.

 

وی در پایان یادآور شد:همین ایستادگی و مقاومت سبب شد تا  رژیم صهیونیستی اعلام کند که از شمال غزه نیروهای خود را خارج می‌کند .

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار