مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام خبر داد:
مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: حضور پرشور و پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف امسال بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۳۸
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم بیگ محمدی صبح جمعه در بین نوجوانان معتکف در مسجد امام حسن مجتبی (ع) گفت: اعتکاف فرصتی ناب برای تولد دوباره و خودسازی برای همه گروه‌های سنی است؛ اما نوجوانان به دلیل قلب‌های پاک و آماده‌ای که دارند بیش از همه از معنویات این ایام بهره‌مند می‌شوند.

 

 مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام با تأکید بر اینکه اعتکاف بر اساس احادیث موجب آمرزش گناهان می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان در این آئین تا اذان مغرب روز شنبه در محل اعتکاف مشغول اعمال عبادی هستند و در این مدت برخی از برنامه‌های معنوی نیز برای آنان تدارک‌دیده‌شده است.

 

 وی تشکیل حلقه‌های معرفتی، جمع‌خوانی دعای کمیل و دعای ندبه و اعمال «ام‌داوود» در روز آخر را از جمله برنامه‌های معنوی اداره کل تبلیغات اسلامی برای معتکفان دانست.

 

بیگ محمدی افزود: باید در فضاهای گفت‌وگومحور بتوان با سایر اقشار تعامل و هم‌افزایی ایجاد کرد. وی خاطرنشان کرد: در حاشیه آیین اعتکاف ایستگاه صحت قرائت نماز، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره، ایستگاه کتاب استقراریافته است.

ارسال نظرات