مراسم یادبود فرمانده فقید سپاه شهداء آذربایجان غربی در شاهین‌دژ برگزار شد

مراسم یادبود سردار خرم فرمانده فقید سپاه شهداء آذربایجان غربی در شاهین‌دژ برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۸۰
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌غربی، سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان امروز در مراسم گرامیداشت فرمانده فقید سپاه شهداء آذربایجان غربی سردار خرم که با حضور مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم شهید پرور شاهین دژ در محل مسجد جامع حضرت رسول اکرم (ص) این شهر برگزار شد ضمن سخنانی با عرض تسلیت به خانواده و بستگان سردار رضوی خرم گفت: نقش مردم شریف و عزیز شهرستان شاهین دژ در انقلاب اسلامی و خصوصا در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه غرب و شمال غرب کشور فراموش نشدنی و استثنایی است.

وی افزود: مردم شاهین دژ همانند اسم این شهر که یک دژ مستحکم در مقابل ضد انقلاب و اشرار است در پاسداری از مرزهای امنیتی و جغرافیایی کشور عزیز و سربلند ما و هم در پاسداری از مرزهای اعتقادی این کشور نقش بسیار چشمگیر و فوق العاده اساسی داشته است.

این مسئول اظهار داشت: تقدیم بیش از ۵۵۰ شهید از این منطقه به تناسب جمعیت نشانگر این موضوع می باشد که مردم شریف شهرستان و روستاهای اطراف اعم از اقوام و مذاهب مختلف در کمال وحدت و یکپارچگی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ی شمال غرب کشور ساعی هستند.

سردار پورجمشیدیان افزود: اوایل انقلاب که منطقه شاهین دژ از سمت تکاب و بوکان و میاندواب به محاصره اشرار و ضد انقلاب درآمده بود از داخل خود این سرزمین جوانان غیرتمندی مثل برادر عزیزمان آقای خرم سلاح به دست گرفتند و مقابل اشرار ایستادند و  روستاها و ارتفاعات و جاده های این منطقه را پاک سازی کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه  تیپ مدینه منوره و گردان جندالله شاهین دژ از افتخارات این منطقه است اظهار داشت: قوی ترین و شجاع ترین رزمندگان این‌ منطقه با حضور در منطقه آلواتان سردشت در عملیات بازپس گیری منطقه جاسوسان و ارتفاعات بسیار صعب العبور و پیچیده کترال و دولتو حماسه های بزرگی را خلق کردند.

وی در ادامه به نقشه های شوم دشمنان در ایجاد اغتشاش و درگیری در داخل کشور اشاره کرد و افزود: در اغتشاشات سال گذشته  که تقریبا همه بخش های کشور ما تحت تاثیر سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار قرار گرفتند و متاسفانه مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد تنها شهرستانی که الحمدالله مشکلی نداشت شهرستان شاهین دژ بود و این حاکی از بصیرت، غیرت ،درایت و فهم انقلابی مردم این منطقه است.

پورجمشیدیان یادآور شد:  جای بسی مباهات و افتخار است که از جمع مردم خوب شاهین دژ بسیاری از رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ارتش هستند که نشان می دهد بحمدالله این منطقه خط مقدم مبارزه با دشمن و ضد انقلاب است.

سردار خرم یکی از افتخارات آذربایجان است

فرمانده قرارگاه حمزه ، سردار خرم را  یکی از افتخارات آذربایجان دانست و گفت: نقش این برادر عزیز هم در مجموعه سپاه هم خارج از سپاه در استان آذربایجان غربی ، کردستان و آذربایجان شرقی بر کسی پوشیده نیست .

وی افزود: آقای زین العابدین خرم جزو فرماندهان و رزمندگانی بودند که از بدو ورود در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب سلسله مراتب فرماندهی را طی کرده و در جای جای این سرزمین پاک و ارتفاعات صعب العبور و سر به فلک کشیده آذربایجان و کردستان یک اثری فاخر از برادر عزیز ما آقای خرم به عنوان رزمنده یا یک فرمانده مشاهده خواهید کرد .

این‌ مسئول با بیان اینکه سردار خرم در صحنه عملیات های مختلف در شمال غرب کشور یا در دوران دفاع مقدس بارها تا مرز شهادت پیش رفتند یادآور شد: در زمان اسارت در سوریه زیر شکنجه شدید تکفیری ها تا مرز شهادت شکنجه شدند و درصد بالایی جانبازی شیمیایی برادر عزیزمان آقای خرم منجر به این شد که ما این انسان فداکار و باصفا را از دست بدیم.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی سردار خرم منشا برکات و تحولات بسیار خوبی در استان آذربایجان شرقی بود افزود: ایشان در طول دوران مسئولیت سختی های زیادی کشیدند، مظلوم واقع شدند، اما گذشتند

ارسال نظرات