خبرهای داغ:

بانوی بسیجی که زمینه ایجاد ۳۰ کارگاه اشتغالزایی را فراهم کرده است

بانوی نمینی با توکل بر خدای متعال وباحمایت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج، کارگاههای تولیدی را برای بانوان محلات کم برخوردار کلید زدو تاکنون توانسته بانوان مختلفی را با انواع عقاید و پوشش‌جذب و اشتغالزایی کند.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۳۱
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- از اردبیل ، فاطمه باقری مسئول صندوق قرض‌الحسنه شهدای گرمه چشمه و مدیرعامل شرکت تعاونی فراگیر ملی آویشن چشمه گرم نمين در گفتگو با خبرنگار بسیج ،اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار، باحمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه شهرستان نمین
با عضویت ۸۰نفر تشکیل گردید.

وی ادامه داد: از صندوق کارآفرینی امید ۲۰۰میلیون تومان وام کارآفرینی برای اعضای صندوق جذب گردیده و منجر به اشتغال شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق قرض‌الحسنه ما ظرفیت اشتغالزایی داشت به همین دلیل تبدیل به تعاونی کردیم و هدف اصلی از تاسیس این تعاونی ایجاد اشتغال و فرصت شغلی ، حل مسئله خانواده های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار و همچنین از بین بردن آسیب های اجتماعی و مشکل اقتصادی می باشد. که تعاونی آویشن چشمه گرم نمين در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه های برتر کشور را کسب نموده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰ کارگاه اشتغالزایی از طریق صندوق و تعاونی ما ایجاد شده است.

مسئول قرض الحسنه شهدای گرمه چشمه تصریح کرد : تعداد اشتغال ایجاد شده از طریق صندوق و تعاونی، بالای ۸۰نفر بوده و برای ۱۳۰۰ نفر بعداز برگزاری دوره های آموزشی اقتصاد مقاومتی و صدور گواهی اشتغال، فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی فراگیر ملی آویشن چشمه گرم نمین ادامه داد : تعامل عالی با کمیته امداد ،جهاد کشاورزی ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ،بنیاد احسان و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌ها و ادارات جهت جذب تسهیلات و حمایت های مردمی داشتیم.

وی افزود : از وام های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی باحمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی ، بسیج سازندگی سپاه شهرستان نمین و دستگاههای اجرایی به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان جهت کارآفرینی استفاده کرده ایم.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد : در اکثر نمایشگاههای کشوری،استانی و شهرستانی با هماهنگی قرارگاه اقتصاد مقاومتی با هدف بازاریابی ، تبلیغ و عرضه محصولات کارگاهی شرکت کرده ایم.

وی افزود : برای صندوق قرض‌الحسنه، مرکز نیکوکاری با تعامل کمیته امداد تشکیل داده ایم و از این طریق از ۸۰۰خانوار نیازمند در عرصه مختلف حمایت می کنیم.

خانم باقری تصریح کرد: با صد کشاورز جهت زیر کشت بردن ۸۰هکتار اراضی غیر قابل کشت در مناطق محروم قرارداد منعقد کرده ایم.

وی ادامه داد : در حوزه گیاهان دارویی که استان اردبیل در این عرصه قطب گیاهان دارویی شناخته شده است و جز محصولات مزیت دار منطقه به شمار می‌آید.ایجاد زنجیره ی گیاهان دارویی با محوریت روستاییان مناطق محروم و حل مسائل و مشکلات کشاورزان در جهت تولید پایدار، درآمدزایی ، اشتغال آفرینی از عملکردهای ما محسوب می گردد‌.

وی در پایان افزود : با هماهنگی قرارگاه اقتصاد مقاومتی نمین، ضبط و مصاحبه از کارگاه های اشتغالزایی و کارآفرین ها انجام گرفته و از شبکه استانی سبلان پخش شده است.بنده چندین بار بعنوان تولیدکننده و فعال اقتصادی در رادیو شبکه های تلویزیونی مصاحبه انجام داده ام.

 
ارسال نظرات