نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: ۳ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور تکمیل شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۷۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و همچنین ماه بهمن و دهه مبارک فجر تداعی گر پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: ساخت مسکن مصرفی ارزان برای مردم از جمله اهداف این قرارگاه محسوب می‌شود که با تعامل بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: باید بسته تشویقی و حمایتی از سوی شهرداری ها و ادارات مرتبط برای انبوه سازان تهیه شود تا از این طریق بخش خصوصی ورود جدی برای تولید مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد.
عبداللهی گفت: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در این حوزه باید جلسات تخصصی و دیدار و گفت‌وگو های مستمر با انبوه سازان مطرح و خوشنام برگزار شود تا آگاهی بخشی به نحو مطلوب صورت گیرد.
وی افزود: از تمامی تعاونی هایی که طی سال های گذشته تشکیل شده و با موانعی از جمله اراضی خارج از بافت، مواجه هستند دعوت می شود که اعلام آمادگی کنند تا نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنند.
این مسئول اضافه کرد: تمامی ادارات و دستگاه های استان باید تعاونی های مسکن خود را تشکیل دهند و اداره کل راه و شهرسازی نیز باید همراهی لازم جهت تامین اراضی مناسب را داشته باشد.
استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که اگر عرضه مسکن مناسب و مصرفی افزایش یابد، قیمت نیز کاهش خواهد یافت.
وی افزود: اصلاح الگوی مصرف آب در ساخت ها و سازها باید براساس مطالعه و اقدامات تخصصی، لحاظ شود.
عبداللهی گفت: با توجه به وضعیت آب استان باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهیم که این امر از طریق بازچرخانی تخصصی آب و جلوگیری از ساخت استخر در ساختمان ها و ویلاهای و استفاده از فناوری های نوین در کشاورزی و صنعت محقق می‌شود.
وی افزود: به طور کلی تمامی ادارات و دستگاه های استان باید با بهره گیری از نهایت توان و دانش خود، در ابعاد مختلف مدیریت دانش را اعمال کنند.
استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: ۳ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور محترم تکمیل شد و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان داده می‌شود، از این تعداد هزار و ۲۰۰ واحد در دهه مبارک فجر آماده بهره برداری می شود.
وی افزود: هزار و ۹۶۶ واحد هم در قالب نهضت ملی مسکن با پیشرفت متوسط ۴۰ درصد در حال تکمیل است.
عبداللهی گفت: ۶ هزار واحد هم به صورت خودمالکی وجود دارد که ۳ هزار واحد تعیین تکلیف شده است، هزار و ۱۹۰ واحد نیز در قالب طرح های دوجانبه در حال رفع اختلاف هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار