خبرهای داغ:
دامغان_ رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: هم اکنون ١٨ شرکت دانش بنیان در سطح استان فعالیت می کنند، تمام قد از طرح های فناورانه حمایت می کنیم. 
کد خبر: ۹۵۷۱۷۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود مداح رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در آیین افتتاحیه جشنواره جام رسانه ای امید که با حضور اهالی رسانه و مسئولان در سالن شهید بسطامی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تا سه سال گذشته دو پارک علم و فناوری در دانشگاه سمنان، مرکز و استان و شاهرود فعالیت می کردند و در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان در سطح استان سمنان مشغول به فعالیت هستند. 

مداح بیان کرد: مرکز نوآوری و پارک اقتصاد دیجیتال سمنان، پردیس سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مرکز نوآوری شاهرود و مهدی شهر، تنها مرکز نو آوری صنایع خلاق مناطق کم برخوردار، تنها مراکز رشد دانشگاه پیام نور و دانشگاه فنی حرفه ای کشور در سمنان، پردیس مشترک شهرک صنعتی که اولین پردیس مشترک حوزه فناوری کشور محسوب می شود، از جمله مراکز فعال حوزه دانش بنیان و فناوری استان سمنان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: در طی ۵ سال گذشته، ١٠۴ شرکت به عنوان زیر مجموعه پارک علم وفناوری سمنان فعالیت می کردند و در طی ٧٧ روز کاری ١۵٧ شرکت به این جمع افزوده شد. 

مداح در ادامه خاطر نشان کرد: مجموع فضای اختصاص داده شده در این زمینه ۵ هزار متر مربع بود که در این ٧٧ روز به ١۵ هزار و ٢٠٠ متر رسید و با اتفاق مهم از ۴٠ هکتار زمین به یکصد و بیست هزار هکتار زمین قبلی اضافه شد. 

وی افزود: دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی، مرکز نوآوری کمیته امداد و خانه خلاق سازمان حفاظت محیط زیست سمنان از دیگر مراکز فناوری این استان به شمار می آیند.

مداح بیان کرد: به طور متوسط در کشور به ازای هر ١٨ نفر یک دانشجو است اما در سمنان به ازای هر ۶ نفر یک دانشجو داریم و این یعنی استان سمنان سه برابر میانگین کشوری دانشجو دارد.

وی با اشاره به این نکته که سمنان از نظر سرانه شرکت‌های دانش بنیان رتبه اول را از آن خود کرده، گفت: ما از ایده های نوین فناوری و افراد با انگیزه و خلاق در این حوزه پشتیبانی می کنیم و هرآنچه که داریم در اختیار آنها قراردهیم تا در این مسیر به موفقیت برسند. 

گفتنی است رویداد جام رسانه ای امید در قالب ٢٩ این و با حضور ٨٠ نفر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار