مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به حفر 9 حلقه چاه برای تأمین آب شهرستان ساوه گفت: علاوه بر وظیفه ذاتی و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی، همراهی مردم برای جلوگیری از تنش آبی ضروری است.
کد خبر: ۹۵۶۹۵۴۸
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حشمت‌اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی در سطح استان گفت: خشکسالی‌های اخیر به ویژه در سال آبی جاری و کاهش شدید بارش‌‌ها، و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی بسیاری از مناطق استان را درگیر چالش تامین آب کرده است.

وی درخصوص بحران آب در شهرستان ساوه افزود: قرارگیری شهر ساوه در منطقه خشک و کم آب استان و یکی از قطب‌های صنعتی با چالش جدی در زمینه کاهش منابع آبی رو به رو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: منابع تأمین آب شرب و بهداشتی شهر ساوه از طریق سد الغدیر و ۱۸ حلقه چاه است و نیاز آبی این شهر در طی سال ۱۱۴۰ لیتر در ثانیه است، ولی اکنون به علت خشکسالی‌های پی در پی و کاهش میزان ذخیره آب سد، میزان تولید آب در این شهر به ۶۵۷ لیتر و نقطه سر به سر رسیده و شهر را ساوه با کمبود جدی آب رو برو کرده است.

عباسی با اشاره به افت ۹۳ درصدی حجم ذخیره آب در سد الغدیر گفت: سد الغدیر ساوه وظیفه تامین ۶۰ درصد نیاز آبی این شهر را بر عهده دارد  که با افت ۹۳ درصدی حجم ذخیره آب، و در نتیجه کاهش ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب دریافتی از این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه گردیده که در این میان علاوه بر وظیفه ذاتی و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی، همراهی مردم برای جلوگیری از تنش آبی یک امر لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه منابع تأمین آب شرب شهر ساوه علاوه بر سد از ۲۷ حلقه چاه آب شرب تامین می‌شود، افزود: ۹ حلقه از این چاه‌ها کاملا خشک و ۱۸ حلقه دیگر نیز با افت دبی مواجه شده، اما در حالت کلی امکان تامین ۳۵۷ لیتر آب در هر ثانیه از این چاه‌ها وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای تأمین آب شرب شهر ساوه گفت: حفاری ۱۰ حلقه و جابجایی ۹ حلقه چاه آب به منظور پایداری آب شرب از جمله اقدامات انجام شده است که در حال حاضر حفاری سه حلقه چاه آغاز و شش حلقه دیگر به زودی در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

عباسی مدیریت فشار در سطح شهر، استفاده از کنتور‌های هوشمند، مدیریت برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و استفاده از پساب به جای آب در صنایع را از جمله راهکار‌های مهم و تاثیرگذار بر حل مشکلات کم آبی در شهر ساوه اعلام کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار