- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی، نماد افتخار سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایتمدار این منطقه است.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۳۸
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، آیت‌الله مصطفی محامی روز سه شنبه در مراسم سالگرد شهادت شهید میرحسینی در زابل بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند: "من سیستان را به شهید میرحسینی می‌شناسم" و شهید بزرگوار حاج قاسم میرحسینی، پرچم، نشان و تابلوی افتخار منطقه سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایتمدار این منطقه است که هستی خود را در راه دفاع از میهن اسلامی و دفاع از امام و ولی‌فقیه تقدیم کرد و با شهادت برای خود رستگاری کسب کرد.

وی بیان کرد: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که خود صاحب مکتب و مالک اشتر مقام معظم رهبری بود تعابیر ویژه‌ای در خصوص شهید میرحسینی به کار برده‌اند و از شهید میرحسینی به عنوان مالک اشتر یاد می‌کرد و این نشان دهنده نقش ویژه شهید میرحسینی در عرصه دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دهها و صدها میرحسینی دیگر فرزندان این مرز و بوم هستند و جان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرده‌اند که یادشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: این گونه مراسم ها که یادواره شهداست باید برای ما هم دستاوردی داشته باشد زیرا شهدا بهره خود را برده‌اند و ما که در این مراسم ها دور هم جمع می‌شویم باید بهره ببریم و از شهدا بخواهیم که از سفره نعمت الهی برای ما هم بهره‌ای در نظر بگیرند و ما را از نورانیت، معنویت و شادمانی بهره‌مند کنند.

آیت‌الله محامی گفت: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در وصیت‌نامه خود بر دل بریدن از دنیا و تعلقات دنیایی تاکید دارد و به مادر، پدر، برادران و همسرش می‌گوید و عذرخواهم که نتوانستم به درستی حق شما را ادا کنم اما وظیفه و مسوولیت بزرگتر و سنگین‌تری داشتم و در اوج عاطفه از خانواده و عزیزان خود دل می‌برد و فکر، هدف و آرمان بالاتری را می‌بیند که از همه تعلقات دنیوی دل می‌برد و هستی خود را در کف دست گرفته و برای تحقق آن هدف و آرمان بزرگ تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: ما هم باید این درس را بگیریم و ببینیم اگر شهید حاج قاسم میرحسینی و سایر شهدای منطقه سیستان امروز در میان ما بودند چه می‌کردند و طبعا سزاوارتر از همه خودشان بودند که به وصیت‌نامه خود عمل کنند و اگر تاکید می‌کردند پشت سر امام خود بمانید خودشان عمل می‌کردند و در این راه شهید شدند و در مقام عمل نشان دادند که در این راه ثابت قدم هستند.

امام جمعه زاهدان به بیان چند مصداق پرداخت و گفت: اگر مقام معظم رهبری روی شبیخون فرهنگی تاکید دارند این شهیدان قد علم می‌کردند در جبهه فرهنگی برای جلوگیری از این تهاجم و شبیخون فرهنگی حاضر می‌شدند تا فرهنگ ما متأثر از این فرهنگ غربی نباشد.

وی افزود: وضعیت فرهنگی امروز ما در کشور، استان و منطقه سیستان چگونه است و چه مقدار با دوران انقلاب و دفاع مقدس فرق کرده و آیا از تهاجم فرهنگی دشمن تأثیر پذیرفته‌ایم یا خیر نه و اگر این شهدا در شرایط کنونی بودند در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار می‌گرفتند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "دشمن جنگ ترکیبی علیه ما آغاز کرده" و اگر این شهدا حضور داشتند در جبهه جنگ ترکیبی حاضر می‌شدند تا در برابر تهاجم‌های همه جانبه دشمن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گام بردارند و مقاومت کنند و اجازه پیش‌روی به دشمن ندهند.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین صادر می‌کند این عزیزان در جبهه جهاد تبیین سرداری و سربازی می کردند زیرا شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند کم نیست و بوق های استکباری همواره آرمان و کشور ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند و ذهن جوان و نوجوان ما را آلوده می‌کنند و این یک جبهه فراگیرتر از جبهه نظامی و اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر شهید میرحسینی و همرزمان شهیدش بودند امروز برای حفظ این تنگه احد چه می‌کردند و حفظ این تنگه احد نیاز به عملیات‌های نظامی، انتظامی و امنیتی دارد اما فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری و پایداری مردم ولایتمدار سیستان را می‌خواهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار