نشست راهبردی تسهیل‌گری با حضور مدیران صندوق‌های قرض الحسنه مردم نهاد حوزه مقاومت بسیج ریحانه النبی ضمن بررسی مشکلات این صندوق‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۸۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، محمد مهدی بی‌غم تسهیلگر ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) در این نشست طی سخنرانی هدف از این نشست را بررسی مشکلات صندوق‌های قرض الحسنه و ارائه راهکارهای مناسب ضمن توسعه صندوق ها دانست و اظهار کرد: صندوق های قرض الحسنه مردم نهاد با هدف اشتغال تاسیس شده است که با گذر چند سال از تاسیس این صندوق‌ها هرازگاهی سرکشی از صندوق‌ها صورت می‌گیرد تا مشکلات پیش روی صندوق ها را به حداقل برسانیم.

در این نشست مدیران صندوق‌های حوزه مقاومت بسیج ریحانه النبی گزارشی از عملکرد چند ماهه ارائه دادند و به بیان مشکلاتی از جمله عدم تسهیلات بانکی در حسابهای صندوق که تحت نظر بانک‌های عامل هستند، موجودی پایین صندوق‌ها و گاها تقاضای تسهیلات زیاد از سوی اعضا، سیر طولانی و سخت ثبت و تاسیس صندوق‌ها در بعضی بانک ها و... پرداختند.

بی‌غم ضمن پاسخگویی به سوالات مدیران صندوق به ارائه پیشنهاداتی از جمله ایجاد کارگاه‌های تولیدی توسط بانوان متخصص یا توسعه کارگاه های خانگی و به کار گرفتن دیگر اعضای صندوق در چرخه تولید، برگزاری بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی جهت فروش محصولات تولیدی بانوان و بازاریابی مجازی اشاره کرد و تعامل مدیران صندوق با همدیگر جهت پیشبرد اهداف اقتصادی را مهم و ارزنده دانست.

وی خاطرنشان کرد: افراد متقاضی وام تبصره ۱۶ باید روند ادامه دریافت تسهیلات را سریعتر انجام دهند و متقاضیان جدید توسط مدیران صندوق به ناحیه معرفی شوند.

انتهای پیام/ تقی نژاد

ارسال نظرات