خبرهای داغ:

پویش اهدای خون به نیت «حاج قاسم» در مازندران اجرا میشود

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ذخایر خونی در استان رو به کاهش است، گفت: پویش اهدای خون همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مازندران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۳۲۱
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران گفت : نیاز مبرم به گروه‌های خونی ازجمله O مثبت ، Oمنفی و A مثبت و A منفی داریم که باتوجه به فصل سرما و بیماری آنفلوانزا نیاز به خون بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید جوابگوی ۲هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و ۱۴هزار خاص و جراحی‌ها در استان مازندران باشیم، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اهدای خون را نیز در سطح استان گسترش دادیم.

محمدی فیروزجایی با اشاره به استقرار واحد اهدای خون طی روزهای پنج‌شنبه مرکز طوبای ساری، اظهار کرد: واحدهای سیار انتقال خون در محلات و روستاهای پرجمعیت فعال خواهد بود البته در میدان امام هم دسترسی مردم آسان‌تر کنیم.

وی یادآور شد: باوجود اینکه مراجعه‌کننده برای اهدای خون داریم اما به این دلیل که مصرف در بیمارستان‌ها، جراحی‌ها بالا است با مشکل کاهش ذخیره خون مواجه هستیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران، از اجرای پویش اهدای خون همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در استان خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی مراکز اهدای خون سراسر استان آمادگی خدمت‌رسانی به داوطلبان اهدای خون را دارند.

محمدی فیروزجایی بیان کرد: در آغاز فصل سرما نیازمند استمرار همراهی مردم برای اهدای خون و نجات جان بیماران هستیم و پویش اهدای خون به نیت سردار سلیمانی می‌تواند به افزایش ظرفیت ذخایر خونی کمک قابل توجهی کند.

وی گفت: اهداکنندگان خون هنگام مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون حتما کارت ملی همراه داشته باشند

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار