خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

انتخابات امسال باید باشور و حرارت رقم بخورد

همدان-امام جمعه بهار بااشاره به انتخابات پیشرو گفت: انتخابات امسال باید باشور و حرارت اتفاق بیفتد؛ همگان تکلیفی بر دوش دارند و باید انتخاباتي پرشور را رقم بزنند تا با انتخاباتی پرشور و رقابتی، تحول حاصل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۶۰
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: به هر اندازه که توان دارید در راه خدا و در مسیر بندگی هزینه کنید به طور قطع خدای متعال نیز در همان لحظه و بیش از آن اندازه جبران می‌کند و اگر به فکر خلق الله نبودید کار برای ما سنگین است.

وی با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن افزود: یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی نگاه الهی به زن و تکریم جایگاه زن منطبق با فرهنگ ناب اسلامی است که متاسفانه امروزه به حق زنان ظلم بیشتر شده است و فرعون زمان ظلم به حق را در حدی پیش برده که جایگاه زن در جامعه تعریف نشده اما نگاهی که اسلام به زن دارد به گونه‌ای است که آن را الگویی بارز مطرح می‌کند و از بزرگ‌ترین الگوها در امورات معرفی می‌کند.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: آنچه که دستور الهی است اگر رعایت نشود بالاترین ظلم در حق زن اتفاق می‌افتد؛ هم اکنون فرعون زمان ظلم به جایگاه زن را شروع کرده و ما بهترین و ناب‌ترین و زیباترین کلام را در تعریف زن و شخصیت زن داریم.

وی بیان کرد: جایگاه زن و شخصیت صدیقه طاهره یک حقیقتی است که دنیای امروز تشنه فهم درست از خلقت و شخصیت این زن است؛ حضرت زهرا(س) یک فکر و شخصیت است که اگر ما بخواهیم یک خلأ بزرگ و جهانی را پر کنیم باید با تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) پر کنیم .

مصباح با بیان اینکه متاسفانه نگاه در خصوص ۹ دی باید به آن تبیینی که برسد نرسیده است، گفت: انهزام میدانی سنگین‌ترین فتنه در ۹ دی بود؛ یک حرکت مردمی و خودجوش که خدای متعال دل‌ها را وسط صحنه آورد و این هماهنگی و به هم پیوستگی و وحدت ایران را عظمت بخشید و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: ما شاهد حضور مردم در این یوم الله بودیم که مردم به وجود آورنده این انقلاب و عزت، بار دیگر با همان مشت‌های گره کرده انزجار خود را با «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» از استکبار نشان دادند.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: انتخابات امسال باید باشور و حرارت اتفاق بیفتد؛ همگان تکلیفی بر دوش دارند و باید انتخاباتي پرشور را رقم بزنند تا با انتخاباتی پرشور و رقابتی، تحول حاصل می‌شود.

وی گفت: اهمیت انتخابات در بیانات رهبر فرزانه انقلاب با کلیدواژه‌های مختلف اوج می‌زند و این انتخابات در نظام مقدس جمهوری نمایش صندوق برای رأی گرفتن نیست بلکه جنس انتخابات در این ایام انقلاب یک نگاه ارزشی و امیدآفرینی به نظام است.

مصباح گفت: تحقق جمهوریت و مردم سالاری در اداره کشور راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و گفتنی است که تحول فقط با انتخابات محقق می‌شود و کارکرد انتخابات در مهار مثلت دیکتاتوری هرج و مرج و نا امیدی تأثیر به سزایی دارد و اصول محوری انتخابات مشارکت قوی و پرشور است و در این راستا دشمن دسیسه دارد که با فشار حداکثری ترامپی تا مهار حداکثری بایدنی، رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام به نمایش بگذارد و برای قهر از صندوق‌های رای تلاش می‌کند.

وی گفت: تسری دادن ناکارآمدی و ضعف مسئولان مختلف به ضعف و ناکارآمدی نظام اسلامی نیست اگر مسئولی ضعف دارد به خودش برمی‌گردد؛ و در خصوص ایجاد هراس که در عزل به قدرت رسیدن نیروهای انقلابی را به همراه دارد راهکار این است که کانديداهای انقلابی نباید وارد واکنش‌های عصبی و پاسخگویی‌های فرصت سوز شوند و با اخلاق و متانت پاسخ دهند و باید احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات