خبرهای داغ:
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نزدیک‌ترین دولت به گفتمان ولایت فقیه است هر چند در بخش‌هایی از بدنه دولت با این گفتمان فاصله وجود اما باید تلاش کرد تا این خلاء پر شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۵۷
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی روز سه‌شنبه در دیدار با اساتید بسیجی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با مقایسه دولت آیت الله رییسی با دولت قبلی، عملکرد دولت سیزدهم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این دولتذ کار خود را با صندوق خالی و بدهی آغاز کرد.

وی در ادامه همدل شدن را راهی برای پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: در تشکیلات و جمع‌های انقلابی قرار نیست همه یکدست و هم سلیقه باشند و لازمه کار تشکیلاتی این است که با وجود اختلاف سلیقه‌ها دور هم جمع شد ولی باید ارزش‌هایی مثل ولایت فقیه محور قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دوریی از تفرقه افکنی در اجتماع نیروهای ولایی گفت: عرصه سیاست، عرصه تردید، ‌ تنزل و واهمه نیست بلکه باید محکم ایستاد و از ولایت فقیه و شهدا دفاع کرد.

وی با اشاره به نقش اندیشه ولایت فقیه در تضعیف مستکبران خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که در سفرهای خارجی، همه به قدرت و اهمیت ایران اعتراف می‌کنند.

آقاتهرانی مشکلات کشور را ناشی از ضعف داخلی دانست و گفت: فسادهای اقتصادی از قبیل چای دبش به دلیل ضعف نظارت و مدیریت ضعیف شکل می‌گیرد که دولت باید محکم در برابر آن‌ها بایستد و با همکاری قوه قضاییه با آن برخورد اساسی کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از نخبگان و مردم خواست نسبت به افزایش مشارکت توجه ویژه داشته باشند و افزود: رای دادن در جمهوری اسلامی زینتی نیست بلکه رای مردم تحول آفرین است لذا باید تلاش کرد انتخابات سالم، پرشور و رقابتی برگزار شود.

رییس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران گفت: در انتخابات قائل به شاخص‌گذاری در جبهه پایداری هستیم بر این اساس کاندیدای اصلح و برخورد از بیشترین امتیازات، مورد حمایت جبهه قرار می‌گیرد از طرف دیگر مهم نیست که آن کاندیدا عضوی از جبهه پایداری باشد.

ولایتمداری شاخص مهم جبهه پایداری در انتخابات

وی با بیان اینکه ۴۰ شاخص برای ارزیابی و رسیدن به وحدت و انتخاب اصلح در جبهه پایداری استخراج شده است گفت: رای آوری و داشتن سبد رای جزو شاخص‌ها به شمار می‌رود اما شاخص ولایتمداری از بیشترین ضریب برخوردار است.

آقاتهرانی با بیان اینکه در انتخابات و رسیدن به لیست واحد آماده وحدت با جریان‌ها هستند تاکید کرد: وحدت باید حول شاخص‌ها باشد و اگر فرد یا شخصی به دنبال سهم خواهی باشد حتما مخالف خواهیم بود.

وی دورهمی، گفتگو و تضارب آرا را راه رسیدن به وحدت در شاخص‌ها عنوان کرد و برای گفت‌وگو با همه جریان‌ها براساس شاخص‌ها اعلام آمادگی کرد.

رییس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران بر اهمیت شفافیت تاکید کرد و گفت: شفافیت شعار مجلس بود که اما عده مانع آن شدند. من بارها اعلام کردم اجازه دارید لیست اموال و املاک، دارایی ها و تمامی آرا و فعالیت مجلس بنده را اعلام عمومی کنید چراکه شفافیت را ضد فساد و سبب تحول و رسیدن به عدالت می‌دانم است.

وی در پایان به اقدامات و پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شامل قانون عفاف و حجاب، قانون جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج، قانون فضای مجازی، بودجه فرهنگی و ... اشاره کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها