۲۲۶ هزار تن از محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۲۲۶هزار و۱۵۰ تن انواع محصولات کشاورزی استان این امسال به بازارهای کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس صادر شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۲۷
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

سید محمدرضا سیدحسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی بیان کرد: خرما، دانه گشنیز و سیب درختی ،انار ،گوجه فرنگی و هندوانه عمده محصولات صادراتی بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال همچنین یک میلیون و ۹۳هزار و ۱۵۲ تن کالاهای شامل برنج، چای، ذرت ،نهاده های دام و طیور و کنجد وارد استان شد.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی امسال سیستان و بلوچستان را ۲۴ هزار و ۹۵۳ تن اعلام کرد و افزود: این استان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر هست بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

به گزارش بسیج هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی سیستان و بلوچستان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار