برگزاری الکترونیکی انتخابات ۱۶ اتحادیه صنفی تبریز

تبریز- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تا کنون، انتخابات هیات مدیره ۱۶ اتحادیه صنفی تبریز بصورت کاملا الکترونیکی برگزار شده است.
کد خبر: ۹۵۶۵۲۶۵
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدجعفر عظمائی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، انتخابات ۸ اتحادیه صنفی در تبریز تا پایان سال برگزار خواهد شد و از ابتدای سال تاکنون، انتخابات هیات مدیره ۱۶ اتحادیه صنفی تبریز بصورت کاملا الکترونیکی برگزار شده است.

وی افزود: انتخابات بعضی از اتحادیه‌های صنفی به لحاظ ماهیت و تعداد اعضاء، مانند اتحادیه‌های صنفی پوشاک و البسه، کفاشان، طلا و جواهر، خواربار و لبنیات و املاک حائر اهمیت است.

عظمائی با اشاره به استقبال خوب متقاضیان برای کاندیداتوری در انتخابات هیات مدیره به ویژه از سوی افراد جوان تاکید کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت ویژه‌ای است که اصناف به آینده و توسعه کسب و کار خود قائل هستند.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی اعضای هیات مدیره بر قانون نظام صنفی افزود: اداره کل صمت آذربایجان شرقی برای آشنایی هیات مدیره‌های جدید با قانون نظام صنفی، دوره‌های آموزشی مختلفی را با همکاری اتاق اصناف تبریز برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌ها و نهاد‌های غیرانتفاعی هستند که در شرایط امروز اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند و ورود جوانان با انگیزه به عرصه مدیریت تشکل‌های صنفی، نوید بخش کارآمدی بیشتر این نهادهاست.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی با بیان این که از سال ۹۲، انتخابات اتحادیه‌های صنفی در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: انتخابات الکترونیکی یک سیستم متمرکز کشوری است که نتایج انتخابات همان لحظه مشخص شده و کمک بسیار شایانی به روند سریع و مطلوب انتخابات دارد.

شهرستان تبریز دارای ۷۴ اتحادیه صنفی است و حدودا نیمی از اصناف آذربایجان شرقی در مرکز استان فعالیت می‌کنند

ارسال نظرات