مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی آشنایی مردم و مسئولین جامعه با معارف قرآن و حرکت در این چارچوب است.
کد خبر: ۹۵۶۵۲۱۴
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام برهان باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) در اختتامیه چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران اظهار کرد: امام‌زمان (عج) ظهور می‌کنند تا احکام، قوانین و مقررات فراموش شده قرآن کریم را احیا کنند. ۲۰۰ سال است که امام‌زمان (عج) در پرده غیبت به سر می‌برند و مهم‌ترین علت آن این است که جامعه آمادگی برای احیای ارزش‌های قرآنی ندارد. اگر جامعه آمادگی برای احیای ارزش‌های قرآنی داشت، امام‌زمان (عج) حتی برای یک روز هم در پرده غیبت نمی‌رفتند.

 وی افزود: این آمادگی زمانی ایجاد می‌شود که جامعه برای پذیرش معروف‌های قرآنی آمادگی داشته باشد. زمانی که مردم معروف‌های قرآنی را معروف بدانند و منکرهای قرآنی را نیز منکر بدانند.

 باقری با نقل‌قول از آیت‌الله شیرازی عنوان کرد: قبل از اینکه به مرحله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برسیم باید جامعه معروفات را به‌عنوان معروف و منکرات را به‌عنوان منکر بپذیرد، تازمانی که افراد جامعه این موضوع را نپذیرند؛ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کردن تأثیری نخواهد گذاشت.

 وی ادامه داد: در همین جامعه فعلی هنگامی که صحبت از مقابله با منکری به نام بی‌حجابی می‌شود، برخی افراد از روی جهالت و ناآگاهی می‌گویند که در قرآن کریم صحبتی از حجاب نشده است. این افراد آگاه به معروف بودن حجاب و منکر بودن بی‌حجابی نیستند، طبیعی است که در مقابل نهی‌ازمنکر ایستادگی کنند. در ۱۲ بخش از قرآن کریم در مورد مسئله حجاب صحبت شده است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف کسانی که می‌خواهند زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) باشند، آشنایی و انس با قرآن کریم است. باید معارف قرآن کریم را بشناسند. رهبر معظم انقلاب توصیه به تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن می‌کنند. ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب صحبت از تشکیل دولت و جامعه اسلامی به‌عنوان زمینه‌سازی برای تمدن بزرگ اسلامی می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی این است که مردم و مسئولین جامعه با معارف قرآن آشنا باشند و در این چارچوب حرکت کنند. نهادینه‌شدن ارزش‌های الهی و اسلامی و قرآنی در جامعه موجب تحقق جامعه اسلامی می‌شود. همه در این موضوع نسبت به خانواده و مردم مسئول هستیم.

 باقری ذکر کرد: دولت اسلامی دولتی است که مسئولین ما معارف قرآن را به‌خوبی بفهمند و به آن اعتقاد داشته باشند و بر اساس آن برنامه‌ریزی و حرکت کنند با منکرات قرآنی نیز آشنا باشند. یکی از برترین نعمت‌هایی که خداوند به ملت ما کرامت فرموده رهبری است که این رهبر تمام مواضعش منطبق با قرآن است. برخی از افراد که دارای مقام و جایگاهی هستند، در مقابل مواضع رهبری موضع دارند و علتش عدم آشنایی افراد با قرآن و معارف است. در بحث انتخابات، اگر مردم ملاک‌های انتخابات خود را ملاک‌های قرآنی قرار دهند شاهد تحول عظیمی در این عرصه خواهیم بود.

 وی ضمن اشاره به آیه ۱۵۵ سوره مبارکه بقره اذعان داشت: در شرایط تحریم همه‌جانبه اقتصادی که دشمنان بر علیه ما انجام دادند، رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. این راهبرد برگرفته از آیه ۱۵۵ سوره بقره است. جنگ را بر شما تحمیل می‌کنند و شما باید مقاومت کنید، برای رفع مشکلات اقتصادی باید تدبیر پیشه کنید، ایجاد گرانی در جامعه، ایجاد تورم، ایجاد مشکل در حوزه سلامت، ایجاد مشکل در حوزه کشاورزی، حل این مسائل و مشکلات موجب ظهور امام‌زمان (عج) می‌شود، از جمله نکاتی است که در این آیه ذکر شده است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) با اشاره به آیه ۱۴۰ سوره مبارکه نساء گفت: ذات باری‌تعالی برای کفار قرار نداده است که بر مؤمنین مسلط شوند. رهبر انقلاب فرمودند نباید دلار بر اقتصاد کشور ما حکومت کند.

 وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در شکل‌گیری بزرگ‌ترین تمدن تاریخ بشر که تمدن اسلامی مهدوی است نقش داشته باشیم اولاً باید با آیات قرآن کریم مأنوس باشیم، ثانیاً سعی کنیم معروفات و منکرات قرآن را بشناسیم، ثالثاً معارف و معروف‌ها را به جامعه معرفی و نهادینه کنیم، رابعاً خود و جامعه را در جهت عمل به این معارف الهی حرکت دهیم.

 باقری در خصوص جایگاه حاملان و عاملان به قرآن در حکومت مهدوی بیان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: می‌بینم که عجم‌ها خیمه در مسجد کوفه برافراشته‌اند و به مردم قرآن یاد می‌دهند. منظور از یاد دان قرآن معارفی است که در شکل‌گیری فرهنگ مهدوی در کل جامعه جهانی نقش دارد.

گفتنی است این دوره از مسابقات سپاه که به میزبانی مشهد برگزار شد، کارکنان پایور و وظیفه در رشته‌های حفظ 5، 10، 15، 20 جز ، حفظ کل و موضوعی، اذان، قرائت ترتیل و تحقیق، مفاهیم سطح یک و 2  با یکدیگر رقابت کردند و در پایان از برترین‌های هر رشته تجلیل شد.

حرکت در مسیر قرآن ویژگی بارز جوامع اسلامی است/ اختتامیه مسابقات قرآن کریم سپاه پاسدارانحرکت در مسیر قرآن ویژگی بارز جوامع اسلامی است/ اختتامیه مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار