خبرهای داغ:
سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) قم با صدور پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری از تلاش‌های عالمانه پاسداران، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان، اساتید دانشگاه، نویسندگان، طلاب ، اندیشمندان اسلامی و نیز مدیران و کارکنان حوزه پژوهش قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۵۶۳۷۹۱
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این پیام بدین شرح است:

تولید علم و تحقیقات حیات آینده کشور است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

مناسبت‌هایی در تقویم ملل و اقوام، گرامی داشته شده که یادآوری و تجلیل آن بسیار مغتنم و ارزشمند است. از جمله این مناسبت‌ها بیست وپنجم آذرماه به نام پژوهش و گرامی‌داشت پژوهش و ارج نهادن به انسان‌های عالم و فرهیخته‌ای است که نسبت به مسائل جامعه خصوصاً مسائل فکری و اندیشه‌ای توجه و اهتمام دارند؛ گرامی داشتن تفکر و اندیشه و ارج نهادن به جایگاه انسان که عالی‌ترین شاخصه و تمایز بر سایر مخلوقات به‌واسطه قدرت تفکر و اندیشه اوست و به همین لحاظ خداوند تنها به خلقت انسان « فتبارک الله احسن الخالقین» گفت.

پژوهش یک روند هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه و سامانمند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده‌ها، رخدادها، رفتارها و انگاشته‌ها است. پژوهش کلید توانمند گشایش درهای علم و پیشرفت است که کارآمدی آن در مسیر توسعه کشور امری بارز و مبرهن است. پژوهش رمز تحول در مسیر تعالی و تحقق یک مسیر مجاهدانه مستمر در اعتلای اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران است. رمزی که تجلی آن را در پیروزهای چشمگیر ایران در تمامی میدان‌های علمی به عینه قابل مشاهده است.

امروز ایران اسلامی با اتکا به پژوهش‌های عملی جوانان و متخصصان مجرب خود موفق شده است تا قله‌های بلند و افتخارآمیز علمی در حوزه‌هایی همچون فناوری صلح آمیز هسته‌ای، علوم نانو و فناوری فضایی را فتح کند و به الگویی کم‌نظیر در بین کشورهای جهان و دنیای اسلام تبدیل شود.

همانطور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز فرموده‌اند، امروز یکی از راه‌های قدرتمند شدن کشورها ارتقاء جایگاه علمی پژهشگران و دانشمندان آن کشور است و دشمنان نیز بر این موضوع واقف شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای منحرف ساختن ذهن جوانان خلاق کشورمان طرح ریزی کرده‌اند. بر همین اساس سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) با به کارگیری تمامی ظرفیت ها و تکیه بر توان و دانش پاسداران و پژوهشگران خود شعار هفته پژوهش « آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی با تولید علم نافع و مرجع ساز» را سرلوحه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود قرار داده و با استفاده از توانایی های علمی و پژوهشی پاسداران، محققین، پژوهشگران خود در مسیر تحقق اهداف وآرمان های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد.

اینجانب با تبریک هفته پژوهش و فناوری، صمیمانه از تلاش‌های عالمانه پاسداران، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان اساتید دانشگاه، نویسندگان، طلاب ، اندیشمندان اسلامی و نیز مدیران و کارکنان حوزه پژوهش که در ساحت تحقیق تلاش و فعالیت می‌کنند و در جهت اعتلای عظمت اسلام می‌کوشند تقدیر و تشکر می‌نمایم و توفیق همگان را از حضرت باری‌تعالی مسألت دارم. موفق و سربلند باشید.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع)

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا موحد

ارسال نظرات
آخرین اخبار