سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فلسفه شهادت حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت بود، گفت: شهدا در مسیر تبعیت از ولایت گام برداشتند و امروز فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی نقاط جهان رو به گسترش است.
کد خبر: ۹۵۶۳۷۴۸
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای روستای طینوج بخش خلجستان قم با تقدیر از برگزارکنندگان آیین بزرگداشت شهدا اظهار داشت: برپایی یادواره‌های شهدا با هدف ایجاد تغییر در سبک زندگی متناسب با آرمان‌های شهیدان اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه شهدا به برگزاری یادواره‌ها نیازی ندارند، افزود: این ما هستیم که نیازمند تکریم و تعظیم شهیدان هستیم و اگر تغییری در منش و سیره زندگی ما ایجاد نشود، بیش از پیش شرمنده شهدا خواهیم شد و آن‌ها در روز قیامت مطالبات بیشتری از ما خواهند داشت.

سردار شکارچی ادامه داد: شهدا این مفهوم عمیق را به ما آموختند، ملتی که شهادت دارد اسارت و ذلت ندارد و اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بر قله‌های رفیع قدرت، عزت و سربلندی ایستاده و هر روز شاهد افول نظام سلطه و کفر و الحاد هستیم، همه از ثمرات خون شهیدان والامقام است.

وی تصریح کرد: خوشا به حال کسانی که با شهدا عهد بسته اند و با این عهد زندگی کرده و از مسیر آنان منحرف نشده اند و بدا به حال کسانی که زمانی همسنگر شهدا بوده و الان مسیر نورانی آنان را گم کرده اند.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: علت اینکه شهدای عزیز منبع جوشان فیوضات الهی هستند، این است که آنان در لحظه به شهادت نرسیدند بلکه از مدت‌ها قبل در وادی شهادت سیر کرده تا آنکه به رشد و بلوغ رسیدند و با ایجاد زمینه‌های شهادت، توفیق این فوز عظیم نصیب شان شد.

وی با مروری بر روحیه ایثارگری و شرح جانبازی و شهادت شهیدانی همچون غلامعلی غلامی، اذعان داشت: شهیدان عزیز قبل از شهادت، با دنیا طلبی، شهرت طلبی و خواسته‌های شیطانی جنگیدند و پیروز شدند؛ در هیچ شرایطی از مرگ بیم و هراس نداشتند، در خطرناکترین نقاط جنگ حاضر شدند و شهادت را آگاهانه انتخاب کردند.

سردار شکارچی با تاکید بر این نکته که شهدا به ما درس دشمن شناسی، دشمن ستیزی، زیر بار سلطه نرفتن و دفاع از مظلوم در هر شرایطی را به ما آموخته اند، بیان داشت: این فرهنگ شهیدان است که در تمامی جهان رو به گسترش است و ما باید آن را در مراسمات و یادواره‌های شهدا مرور کنیم، در غیر اینصورت بازنده و بدهکاریم.

سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، اظهار کرد: از یک سو، شاهد جنایاتی همچون کودک کشی و حمله به بیمارستان‌ها و ... هستیم و از سوی دیگر، شاهدیم که نیرو‌های مقاومت ضربات مهلک و خسارات فراوانی به این رژیم غاصب وارد کرده اند.

وی افزود: نیرو‌های ارتش غاصب صهیونیستی توان عرض اندام در برابر مقاومت را ندارند و در این معرکه، آمریکایی‌ها هستند که راسا فرماندهی میدان را بر عهده گرفته اند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه هیچ گروهی در کره زمین جز جبهه مقاومت جرات ندارد با آمریکا و استکبار جهانی مبارزه کند، گفت: دشمن امروز در استیصال و درماندگی کامل قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این‌ها همه درس‌های فرهنگ ایثار و شهادت است که شهدا به همه ما و جهانیان آموختند و روحیه ضد صهیونیستی را در غرب ترویج کردند و با این موجی که ایجاد شده است، به طور قطع فروپاشی رژیم صهیونیستی زودتر از موعد اتفاق خواهد افتاد.

سردار شکارچی افزود: علی‌رغم اینکه کشور‌های زیادی به رژیم صهیونیستی کمک‌های نظامی و ... کردند، در عین حال، این رژیم روزبروز تلفات غیرقابل ترمیمی می‌دهد و میلیارد‌ها نفر در جهان علیه این رژیم بپا خاسته اند.

وی با اشاره به ایام فاطمیه (س) و اینکه فلسفه شهادت حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت بود، خاطرنشان کرد: آن حضرت به ما آموختند که تا مرز شهادت باید پشتیبان ولایت باشیم وشهدا هم همین مسیر را با عزت و سرافرازی ادامه دادند؛ اگر کسی به اندازه ذره‌ای انحراف از ولایت داشته باشد، حضرت زهرا مطالبه گری و مواخذه خواهند کرد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه فلسفه شهادت، ولایت مداری، مکتب مداری و دفاع و تبعیت از ولایت فقیه و نایب امام زمان (عج) است، تصریح کرد: اهمیت تبعیت از ولایت بود که رزمندگان اسلام را به میدان نبرد آورد و اگر نقش ولایت نبود، شهدا اینگونه در میدان جانفشانی نمی‌کردند.

وی تاکید کرد: امروز هر کسی در هر موقعیتی و به هر شکلی آسیب به حریم ولایت وارد کند، ملعون و در خط صهیونیسم است.

سردار شکارچی خاطرنشان ساخت: عده‌ای دنبال کند کردن سرعت انقلاب اسلامی و توقف آن هستند، در حالی که انقلاب امروز به شکوفایی و بالندگی و ثمردهی رسیده و نظام سلطه نیز رو به افول است. ما در این مراسم شهدا با حضرت زهرا (س) پیمان می‌بندیم که تا آخرین لحظه پرچم دفاع از ولایت را بر زمین نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار