مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت گام عاطفی برداشت تا از مظلومیت امام علی (ع) به شایستگی دفاع کند.
کد خبر: ۹۵۶۳۶۲۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در تفرش ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در دفاع از جایگاه امام علی(ع) و ولایت نه تنها سکوت نکرد، بلکه سعی داشت تا آئینه تمام نما برای تبعیت از سیره رسول‌الله(ص) بوده و دفاع تمام قد از حضرت علی(ع) داشته باشد.

وی افزود :یکی از لقب‌های حضرت فاطمه(س) «صدّیقه» است، یعنی بسیار راستگو. خاندان رسالت همه اهل صدق در کردار و گفتار بودند. اگر آن حضرت صدّیقه بود، پدر بزرگوارش هم به «صادق امین» معروف بود و مردم در طول زندگی از آنان جز صدق و راستی ندیده و نشنیده بودند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در رفتار و کردار و نحوۀ نشست و برخاست و حتی در راستگویی از همه شبیه‌تر به رسول خدا(ص) بود و ایشان آئینه تمام‌نمای رسول خدا بودند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به ولایتمد‌اری و دفاع فاطمه زهرا(س) از حریم ولایت اشاره کرد و گفت: آن حضرت با خطابه از امام علی (ع) دفاع کرد و خطبه فدکیه ایشان که در حقیقت خطبه ولایت است، از همه مشهورتر و زیبنده‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حضرت زهرا (س) خطبه‌های زیادی را برای زنان و مردان انصار و مجاهد قرائت کردند تا دفاع حقیقی را از جایگاه ولایت امام اول شیعیان داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدی وجود مقدس حضرت علی (ع) را قرآن مجسم نگهبان حقیقی و مبین راستین اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) یک شخصیت جامع بودند، یعنی در حقیقت قرآن مجسم و ناطق بودند و تمام ویژگی‌های ذکر شده در قرآن کریم از جمله تواضع، زهد، تقوا، آزادگی، معنویت، نیکوکاری و… همگی در وجود ایشان جمع شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار