به همت حوزه مقاومت بسیج طلاب یادواره شهدای روحانی در حوزه علمیه مصلی المهدی شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۹۳
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی نماینده ولی فقیه وامام جمعه زابل اظهار داشت: شهدا گروهی هستند که نام و یاد آنان همیشه زنده می ماند واین خواست خداوند متعال است تابا زنده ماندن نام و یاد شهدا انسانها راه رستگاری را آموزش ببینند .
عزیزی یادآور شد: شهدای روحانی معلم و هدایتگر جامعه هستند ود محافل شهدا می بایست به بعد تعلیمی و هدایتگری شهدای طلبه و روحانی در میادین نبرد بر دیگر همرزمان و رزمندگان اشاره داشت که در سنگر دفاع هم اسلام برای رزمندگان برنامه‌های اعتقادی و اخلاق را دارد که رزمنده و مجاهد در راه خدا از همه چیز خود گذشته تا اسلام پا بر جا بماند .
وی شهدای روحانی را شهدای عرصه بصیرت خواند و گفت: شاخص بصیرت سیاسی شهدای روحانی و ولایت مداری آنان است که با مطالعه وصیت نامه آنها اطاعت از ولایت فقیه کاملا مشهود است که این خود نشان از بصیرت دینی شهداست .
امام جمعه زابل به تهاجم وسیع دشمن در عصر کنونی اشاره کرد و افزود: در این تهاجم نرم که تمام اقشار و جامعه بویژه جوانان ما از سوی دشمنان هدف گرفته شده‌اند رهبران عرصه دفاع فرهنگی و عقیدتی روحانیون بسیجی هستند که پا در این عرصه گذاشته و به دفاع از دین و ارزش‌های دینی برخواسته اند.
وی گفت: با عنایت به اینکه ما با توطئه های فروان در بلاد اسلامی مواجه هستیم و روحانیت شیعه در این بلاد تحت ظلم و ستم هستند ما باید با شناسایی روحانیون شهید کشورهای اسلامی و تجلیل از مقام این شهدا نگاه خود را در برگزاری یادواره شهدا فرا ملی کنیم .
در پایان این مراسم از خانواده روحانی شهید علیرضا دهباشی تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار