درمسجد جامع شهر بن برگزار شد؛

شب اول مراسم شهادت ام ابیها با حضور شهید گمنام

شب اول مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در محضر شهید گمنام درمسجد جامع شهر بن برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۲۵۲
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در نخستین شب از مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حجت الاسلام انصاری، به بیان بخشی از فضایل آن بانوی بزرگ و نمونه جهان اسلام پرداخت و گفت: در عظمت و بزرگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زهرا همین بس که پدری چون رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه وآله وسلم  اولین فرد جهان هستی در کمال و فضایل، مادری چون خدیجه کبری سلام الله علیها یکی از زن های کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام ناب و نیر همسری چون امیرمؤمنان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام که برترین انسان بعد از نبی گرامی اسلام است و فرزندانی چون حسنین علیهم السلام و زینبین سلام الله علیهما دارد.

وی به مقام شامخ شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن مجید "وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ" هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است، شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

اقامه نماز مغرب و عشا، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، وداع با شهید گمنام همراه با قرائت دعای توسل، مداحی، روضه خوانی و سینه زنی و دعا برای پیروزی مردم مظلوم و مقتدر غزه، فلسطین و لبنان توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

 مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن، در حاشیه این مراسم معنوی گفت: در آستانه شهادت مظلومانه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم سوگواری بانوی نمونه و سروران زنان عالم از چهارشنبه ۲۲ آذرماه به مدت 6 شب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب وعشا برگزار می شود.

حاج نیازعلی حیدری افزود: در اولین شب این مراسم حضار با حضور پیکر مطهر شهید گمنام در ماتم جانسوز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و به یاد شهدای مظلوم مردم مقتدر غزه، فلسطین و لبنان اشک ماتم ریختند و به سینه زنی پرداختند.

یادگار سالهای دفاع مقدس، ادامه داد: مردم عزادار در این مراسم باشکوه از سخنان: آیت الله اسلامیان و حجج اسلام انصاری، بهرامی امام جمعه بن، صمدزاده، آقابابایی و مرتضوی و نیز از نوای گرم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بهره مند می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار