خبرهای داغ:
فرمانده گردان ۱۱۶ حضرت امام حسین(علیه السلام‌) مطرح کرد:
به مناسبت ایام شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(سلام الله علیها) پویش نذر خون و طرح نیکوکاری اهدای خون با حضور مردم، رزمندگان وبسیجیان گردان ۱۱۶حضرت امام حسین (علیه السلام) در پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۷۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر ۱۴امام حسین (علیه السلام)، به مناسبت ایام شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(سلام الله علیها) پویش نذر خون و طرح نیکوکاری اهدای خون با حضور مردم، رزمندگان وبسیجیان گردان ۱۱۶حضرت امام حسین (علیه السلام) در پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان  انجام شد.

در این طرح که به صورت خودجوش توسط گردان ۱۱۶ حضرت امام حسین(علیه السلام) اجرایی شد نه فقط جنبه حضور در آن مطرح بود بلکه به شعار بنی آدم اعضای یکدیگرند نیز جامه حقیقی تحقق بخشید.

فرمانده گردان ۱۱۶ حضرت امام حسین(علیه السلام) گفت: با توجه به نیاز این سازمان به پلاکت وخون موردنیازبر آن شدیم تا در قالب طرحی خودجوش با دعوت از بسیجیان محترم و رزمندگان این گردان توانسته باشیم سهمی در این امر نیکوکارانه به خود اختصاص بدهیم که هم نیازی را برطرف کرده باشیم و از طرفی کاری خدا پسندانه را رقم بزنیم .

این فرمانده افزود: بسیاری از اوقات می‌توان جان بیمارانی را که در آستانه مرگ قرار دارند، با اهدای خون نجات داد؛ اما دانستن این موضوع نیز حائز اهمیت است که اهدای خون نه تنها به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند بلکه فواید سلامتی خاصی نیز برای فرد اهداکننده دارد لذا افراد با حداکثر سن ۶۵ تا ۷۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اهدا خون و دیگر مراکز در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

این فرمانده یادآور شد: اهدای خون از جمله کمک‌های نوع دوستانه‌ای است که می‌تواند حیاتی دوباره به انسان‌ها ببخشد و درد و رنج ناشی از بیماری را بکاهد، سلامتی را به بیمار هدیه دهد و باعث شادی و نشاط اهدا کننده شود.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از زحمات کارکنان انتقال خون شهرستان اظهار کرد: اهدای خون از نظر اسلام یکی از باشکوهترین ایثارگری‌هاست، چرا که خداوند در قرآن فرموده: هرکس یک انسان را حیات بخشد مانند این است که همه بشریت را حیات بخشیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار