حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی نماینده، ولی فقیه وامام جمعه زابل گفت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کاملترین الگوی قرآنی مقاومت برای مسلمانان است.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۸۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه زابل در جمع پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه زابل گفت: دین اسلام بیش از سایر ادیان پایه های تربیت و هدایت خود را بر اساس معرفی الگو و الگوسازی از شخصیت‌های تاریخ ساز استوار ساخته است. قرآن کریم به این روش اهمیت داده و آن را از محوری ترین اهداف و رسالت انبیاء می داند زیرا آموزه های اسلام ناظر به واقعيات بیرونی است .
عزیزی با بیان اینکه در این قرن یکی از مهمترین جریانات فعال و تأثیر گذار در کنش های سیاسی جهان اسلام و جهان سلطه جریان مقاومت اسلامی است گفت: امروزه جریان مقاومت معادلات جهانی را دچار چالش های جدی کرده است منطق مقاومت متکی بر آموزه های قرآنی است .
امام جمعه زابل پیامبر اسلام را بعنوان کاملترین الگو ، اعتقاد ، صحت سیره و هدف ، شناخت تهدیدات و استقامت ورزیدن از فرمایشات آن انسان کامل استفاده کند، تا به نتایج حاصله از این الگو گیری یعنی تقویت ایمان و ثبات قدم موقیت در امور ، کسب رضایت الهی و آرامش درونی و عزت دنیا و آخرت برسد و عزت از دست رفته مسلمین را باز گرداند .
عزیزی محور اصلی دین را قیام و جهاد دانست و ایستادگی و مقاومت مسلمین را در صدر اسلام از بارز ترین پیروزیهای اسلام دانست و پیامبر اسلام را کاملترین الگوی مقاومت که بر گرفته از آیات نور بخش قرآن کریم و تعالیم این کتاب عظیم برشمرد.

ارسال نظرات