مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از مشارکت ۴۷۰ کشاورز گندم‌کار خراسان رضوی در اجرای طرح کشت قراردادی گندم استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۷۵
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

مشارکت ۴۷۰ گندم‌کار در اجرای کشت قراردادی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، وحیدرضا فریدونی در نشست هماهنگی کشت قراردادی گندم استان که باحضور مدیران دستگاه‌های اجرائی سهیم در اجرای این طرح در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در دومین سال از اجرای طرح کشت قراردادی گندم تا کنون ۴۷۰ کشاورز گندم‌کار با ثبت مشخصات خود در سامانه کشت قراردادی گندم استان، نسبت ثبت قرارداد خود اقدام کرده‌اند.

 وی با اشاره به رتبه چهارم استان خرسان رضوی در برخورداری از سطح زیر کشت گندم در سطح کشور بیان کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۹۸ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم استان مورد هدف اجرای این طرح حمایتی دولت قرار گرفته که از این میزان ۷۵ هزار هکتار به کشت دیم و ۱۲۳ هزار هکتار از آن به کشت آبی اختصاص دارد.

 فریدونی ادامه داد: تا کنون با ثبت ۲۷۴ قرارداد بالغ بر ۲ هزار و ۱۱۵ هکتار از این میزان سطح زیر کشت تحت پوشش کشت قراردادی گندم قرار گرفته که با استقبال گندم‌کاران هر روز به این میزان افزوده می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی حمایت از گندم‌کاران و حذف دلالان و واسطه‌گران را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و توضیح داد: همچنین اجرای الگوی کشت پایدار و هدفمند کشت گندم و حرکت به سمت خودکفایی در تولید این محصول راهبُردی بخشی دیگر از اهداف اجرای این طرح است.

 وی رفاه حال کشاورزان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان که در این طرح حمایتی مشارکت دارند علاوه بر برخورداری از یارانه‌های مربوطه همچون بهره‌گیری از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات و همچنین استفاده از تسهیلات برای تأمین کودهای پتاسه و فسفات، از کمک‌هزینه کرایه حمل به میزان یک میلیون ریال در هر تن نیز بهره‌مند می‌شوند.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت افزون بر ۱۱ هزار کشاورز در طرح کشت قراردادی سال گذشته و ثبت ۱۱ هزار و ۱۳۶ قرارداد در سامانه مربوطه اعلام کرد: سال گذشته استان خراسان رضوی با ثبت ۶۹ درصد از اراضی و سطح زیر کشت گندم آبی خود در سامانه کشت قراردادی گندم، توانست عنوان چهارمین استان کشور که بیشترین سطح زیر کشت را به ثبت رسانده به خود اختصاص دهد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار